© Plovdiv24.com | | На специална пресконферениця днес частните проевозвачи дадоха изявление относно мнението на собственика на "Градски транспорт"Ангел Батаклиев за отрязани субсидии, който преди няколко месеца спечели 67% от общинската транспортна фирма. Друга причина провокирала пресконференццията е върнатото от Тодор Петков в Общински съвет за преразглеждане решение, взето на миналата сесия на 5 септември, за разпределяне на субсидии , което според частните превозвачи ги ощетява за сметка на обществения превоз. Според тях субсидиите се определят с решение от 2002г. , когато в Пловдив са се движили 11 тролейбусни линий и са отчитали 5500 хил. км. пробег месечно. До като в момента се движат три тролейбусни линий на "Градски транспорт" и отчитат 40 хил.км. месечно, а субсидията остава същата т.е разходите са по-малко с 12 пъти. Срещу това днес се обявиха частните превозвачи от "Хебросбус", "Меритранс", "Автотранс-Чолаков" и "Грация". Те са провели среща в началото на тази седмица с областният управител Тодор Петков и са останали с впечатление, че той ще върне за предложението за преразглеждане в Общински съвет и се заканиха, че ще организират протест с 200 автобуси пред Областната управа. За сега няма предложения да бъдат повишени цените на билетите , но частните превозвачи ще настояват компенсацията от Общински съвет , която сега е 2 млн. 500 хил. лв. да се вдигне двойно, както и субсидията от Републиканския бюджет да се повиши два пъти. Частните превозвачи предвиждат с новия кмет на Пловдив преди края на годината да проведат среща, на която да представят програмата за развитие на градския транспорт и новата транспортна схема на града. Те ще предложат на новия градоначалник да бъде въведен GPS система за контрол на тролейбуси и автобуси , както е в София и електронно таксуване на пътниците. |