С близо 30% се е увеличил броят на фирмите, които подават декларации по електронен път в НАП Пловдив. От общия брой годишни декларации за данък "печалба" например, които се подават от юридическите лица, около 60 на сто тази година са пуснати именно по интернет. Единственото необходимо условие, за да се ползват електронните услуги на НАП, е наличието на електронен подпис, напомнят от териториалната дирекция.
Именно с електронен подпис юридическите лица ще могат да "видят" от утре, 12-ти декември, индивидуалните си клиентски сметки в НАП и да проверят имат ли данъчни и осигурителни задължения.
"Отварянето" на клиентските сметки е първата стъпка от страна на приходната агенция към въвеждането на единната сметка на НАП от 1-ви януари 2013 година. От тази дата всички данъци и осигуровки ще се плащат по една сметка без кодове за вид плащане, без изрично уточняване вида или основанието за плащане. Плащанията ще се разпределят автоматично в зависимост от датата на плащане на задълженията, отразени в индивидуалната данъчно-осигурителна сметка на всеки клиент.
По-малкото платежни нареждания и по-малкото посещения до офисите на НАП или до банковите гишета, ще спести на фирми и граждани в страната около 50 милиона лева, показват анализите.
С единната сметка НАП ще отговори на проблема, който юридически и физически лица срещат най-често, а именно въпреки преведени суми за данъци и осигуровки, да има задължения в системата поради неправилно попълнен код за вид плащане, грешно посочен документ или период в платежното нареждане.
В случай, че установят неточности в индивидуалните си сметки, фирмите да опишат случая в имейл до НАП Пловдив, откъдето компетентен служител ще се свърже с тях, съветват от дирекцията.