"В момента имаме 260 км контактна мрежа, по която могат да се движат 120 тролейбуса", уверява мажоритарният собственик на "Градски транспорт" Ангел Батаклиев в официално писмо от 4 март 2010 г. до общината в Едмънтън, Канада, от която бяха закупени 28-те придобили печална известност като канадски тролеи, конфискувани преди дни в полза на държавата.
Автобуси ще тръгнат по тролейбусните линии 5, 19, 55 и 102, ако Общинският съвет приеме предложението на заместник-кмета
Александър Константинов.
За това бил помолил мажоритарният собственик на "Градски транспорт"
Ангел Батаклиев, оправдавайки се, че не можел да осигури всички тролейбусни линии, защото контактната мрежа била негодна.
"Ако до три месеца не си оправи контактната мрежа и не пусне тролеи по всичките линии, ще предложа да се трансформират в автобусни и да се проведе конкурс за превозвач", коментира Константинов пред репортер на Plovdiv24.bg.
Тролеи засега се движат по линиите 3, 14 и 134, като за втори поредни три месеца Батаклиев иска броят на колите по маршрутното разписание на тройката да се намали от 10 на 8. Константинов призна, че не е оптимист относно справянето на собственика на "Градски транспорт" със задачата му. Поне 70 годни тролейбуса му трябвали, за да си изпълнява задълженията по договор.
Докато пред пловдивската управа Батаклиев се оплаква от мрежата, пред властите в Едмънтън се хвали. Неясно остава кога точно казва истината. /В галерията може са се види писмото - в оригинал и превод, за да си направи всеки своите изводи./
Заради старите возила често получаваме сигнали за задръствания поради аварирали тролейбуси. Най-скорошният пример е отпреди 2 дни, когато в час пик - около 17:30 - на бул. "Източен" между бул. "6-ти септември" и бул. "Мария Луиза" тролейбус, който се бе отправил най-вероятно към гаража, бе спрял почти заемайки и двете ленти, което бе предизвикало сериозно задръстване.