Държавният департамент на САЩ критикува България за нацистките, антисемитски и антимюсюлмански надписи, които са видими в редица български градове, а усилията за заличаването им не са систематични. Това е едно от заключенията в доклад за 2021 г. на Държавния департамент на САЩ за религиозните свободи в частта за България.
В началото на годината неизвестни бяха нарисували свастика с лилаво мастило върху прозорец на посолството на САЩ в София. Свастиката беше открита на 28 януари - ден след Международния ден в памет на жертвите на Холокоста. Още тогава бе съобщено, че изображението е предизвикало безпокойство в Държавния департамент на САЩ относно проблемите на антисемитизма в България.
Сегашният доклад се позовава на множество граждански организации, които съобщават, че общините не реагират на сигналите за разпространението на сувенири с нацистки отличителни знаци в туристическите зони в цялата страна. Еврейски организации са подавали сигнали за антисемитски графити.
Организацията "Шалом" е съобщила нацистки стикери в столичния градски транспорт и лифтовете в Банско. Главното мюфтийство също е подало информация за обидни графити върху мюсюлмански имоти. Едно е от тях е нарисувана свастика върху джамия в Пловдив.
През миналата година мюсюлмански лидери са подали оплаквания, че София, Стара Загора и Гоце Делчев "с непрозрачни мотиви" продължават да отхвърлят исканията им за изграждане на нови или реконструкция на съществуващи религиозни обекти. Мюфтийството се оплаква, че мюсюлманите в България са ставали периодично жертви на реч на омразата.
Лидери на еврейската общност са изразили загриженост за проявите на вандализъм върху еврейски гробища и паметници. Те твърдят, че има ескалираща тенденция за антисемитска пропаганда и графити. Най-зебележителният пример е в Провадия, където старото еврейско гробище е превърнато в незаконно сметище.
През миналата година училищата са започнали да използват пълния набор от учебници за православното християнство и исляма от първи до дванадесети клас. Въпреки че учебниците по религия от първи до трети клас са били одобрени, не е имало обучени учители, които да обучават децата.