![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Само в Plovdiv24.bg! Говорят експертите, изготвили новия Генерален план за организация на движението (СХЕМИ) | ||||||
| ||||||
"Генерален план за организация на движението (ГПОД) се изработва със срок на валидност до 5 години. В него се залагат краткосрочни мерки за подобряване на транспортната обстановка. Планирането и проектирането на нова улични мрежа и пътни съоръжения не са обект на разработка от ГПОД. Генералните планове се изготвят в три фази – "Анализ", "Предварителен проект" и "Окончателен проект". Генералният план за организация на движението на Пловдив е с изготвен Предварителен проект, съгласуван с компетентните органи (ОДМВР - Пловдив, сектор "Пътна Полиция", Регионална дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", Областно пътно управление – Пловдив, Регионална Здравна Инспекция – Пловдив) и му предстои единствено приемане от Експертния съвет по устройство на територията. "Окончателен проект" на ГПОД съдържа всички схеми от "Предварителен проект" както и обобщена схема на основните пътни знаци, необходими за реализирането на мерките заложени в "Предварителен проект". Може да се каже, че разработването на Генералния план за организация на движението на Пловдив е във финалната си фаза", разказа инж. Емилия Попчева от екипа на "Трансконсулт - 22". По думите й в проекта са заложени множество краткосрочни мерки за организиране на пешеходното, велосипедното и автомобилното движение. Някои от тях не са прилагани досега в града под тепетата. "Пример са заложените BUS ленти за увеличаване съобщителната скорост и стимулиране пътуванията с градския транспорт за сметка на тези с личен автомобил. Предложенията са за участъците от уличната мрежа с осигурени две или три ленти в посока и честотата на движение на автобусите - 15 и дори повече коли на час в една посока (бул. "България", бул. "Санкт Петербург", бул. "Княгиня Мария Луиза", бул. "Васил Априлов", бул. "Христо Ботев", бул. "Шести Септември", улица "Съединение" и др)", разкри инж. Попчева. Направени са и предложение за разширение на зоната за платено паркиране в карето между бул. "Марица", бул. "Васил Априлов", бул. "Руски" и бул. "Шести септември" и карето между ул. "Любен Каравелов", бул. "Христо Ботев" и бул. "Руски". Проектът предвижда места за организирано паркиране по нововъведена еднопосочност по уличната мрежа в ж.к. "Христо Ботев", ж.к. "Христо Смирненски", ж.к. "Младежки хълм", кв. "Каменица" и кварталите в район "Северен". Интересно е предложението, касаещо развитието на веломрежата в града. Специалистите подчертават, че изграждането на нови велосипедни алеи по съществуващата улична мрежа е възможно единствено и само чрез отнемане на площи, предвидени за пешеходно и автомобилно движение или зелени ивици. Затова в проектната схема умишлено не са заложени обслужващи велосипедни трасета. "Според нас първо трябва да се подсигури ниска скорост в кварталите, да се обособят райони с действащ режим на "жилищна зона", с позволена скорост до 20 км/ч. Местните велосипедни връзки от обслужващата мрежа трябва да минават по тихи зони с успокоен трафик, без някаква специална физическа инфраструктура", коментира експертът. В тази връзка в проекта за "жилищни зони" се предлага да бъдат обявени кв. "Захарна Фабрика"; кв. "Гагарин"; кв. "Христо Ботев", кв. "Христо Смирненски" и района между бул. "Цариградско шосе", бул. "Освобождение", ул. "Лев Толстой" и ул. "Генерал Радко Димитриев". Направено е и предложение за ревитализиране на уличното пространство на ул. "Младежка" и прилежащите му площи, включително площад "Никола Мушанов" чрез въвеждане на споделено пространство с цел създаване на максимално благоприятни условя за живущите и гостите на квартала, разказа Емилия Попчева. По думите й споделеното пространство предвижда обща повърхност за движение за всички участници в движението и е съвременен метод за успокояване на трафика чрез създаване на възможности за отдих, социални взаимодействия. "Препоръчваме изготвяне на проект за реконструкция и облагородяване на бул. "Марица север", както и на прилежащите и тротоарни и зелени площи като се заложат някои основни изисквания за успокояване на движението, намаляване на скоростта до 20 км/ч и осигуряване на безопасност на всички участници в движението", изтъкна още тя. "Като цяло фокус на нашата разработка е осигуряването на безопасност на движението. Предвидени са множество краткосрочни мерки за намаляване на транспортния травматизъм - изграждане на изкуствени неравности за намаляване на скоростта, изграждане на повдигнати пешеходни пътеки, изграждане на спасителни пешеходни острови, изграждане на изнесени тротоари, поставяне на пешеходни парапети за канализиране на пешеходното движение, изграждане на пешеходни светофари, изграждане на нови светофарни уредби за организиране на движението и много други", увери експертът на "Трансконсулт - 22". Това далеч не е първата задача на фирмата с над 20-годишен опит в проектирането на пътища и изработване на Генерални планове за организация на движение, транспортно-комуникационни планове, проектиране на градски кръстовища и възли, проектиране на улична мрежа и транспортното им моделиране. Справка сочи, че сред най-значимите проекти, разработвани от експертите й са Генералният план за организация на движението на София, проектите за бързите автобусни линии на Бургас и Варна, изготвяне на предпроектни проучвания и оценка на приложимостта за изграждане на буферни паркинги в ключови зони на Бургас. |
Още по темата: | общо новини по темата: 117 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg