ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Само в Plovdiv24.bg: Проектантът на новия Бетонен мост разкри интересни подробности
Автор: Диана Бикова 10:34 / 12.06.2024Коментари (18)18266
С наближаването на 15 юни, посочен от община Пловдив като датата, от която ще се спира движението през Бетонния мост, все повече хора си задават въпроса какво точно ще се прави на съоръжението. Журналист от Plovdiv24.bg се свърза с проектанта на новия мост инж. Димо Кисов за подробности.

- Инж. Кисов, какво включва реконструкцията на Бетонния мост?

- Бетоновият мост в гр. Пловдив се реконструира във връзка с проект “Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив". Възложител е НКЖИ, Изпълнител – ДЗЗД “Проект Пловдив".

Проектът на моста е изпълнен от “Мостконсулт"- ООД и представлява “Нов пътен надлез на km 155+640". Целта е даване на техническо решение за изграждане на надлез с осигуряване на габаритите за скоростната ЖП линия до Бургас.

- Какви са параметрите на новото съоръжение – дължина, широчина, височина?

- Съществуващият надлез е стоманобетонен, двуконзолна конструкция с дължина 665cm+ 1400cm +665cm. При стълбовете връхната конструкция е свързан кораво със стълбовете. Подпорните стени са бетонови, заедно с крилата осигуряващи насипа при подходите към съоръжението. Ширината на връхната конструкция е 14.45m, включваща пътно платно – 9.50 m и два тротоарни блока с широчина 1.70 m и 3.25 m.

Към момента съществуващото съоръжение не осигурява минималния светъл габарит между долния ръб на връхната конструкция и кота глава релса на железопътните линии. Общо взето състоянието е проблематично и не отговаря на съвременните изисквания.

Новото техническо решение предвижда габарит на съоръжението 1450  cm, включващ пътно платно - 900 cm; западен тротоар - 300 cm; източен тротоар - 250 cm.

Предвижда се едноотворно съоръжение със статически отвор 2800 cm – система проста греда от стоманобетон. Връхната конструкция е сглобяемо монолитна съставена от 12 бр. предварително напрегнати стендови греди с променлива височина - необичайна конструкция породена от многото ограничения, с които трябваше да се съобразяваме.

Съществуващите подпорни стени, поради състоянието си не са предвидени за поемане на вертикални товари и новите устои са проектирани така, че възникващите усилия да се поемат само от други конструктивни елементи.

Успоредно с разрушаване на съществуващата връхна конструкция се изпълняват изливните пилоти ф1200 mm и дължина 20 m по 3 броя при двата устоя.

- Как ще се премахне старата конструкция? Ще се взривява или ще се използва друг способ?

- Взривни дейности по демонтажа не се предвиждат. Изпълняват се допълнително два реда анкери IBO ø51mm.

Следва изпълнение на ригела на устоя и монтаж на главните греди върху еластомерните лагери и компенсаторни плочи се изпълнява цялата пътна плоча заедно с напречната греда при южен и северен устои. Предвиждат се дилатационни фуги открит тип при устоите с дилатация 50 mm.

Хидроизолацията е от тип неизискващ предпазен бетон и гладкост на пътната плоча без изравнителна замазка. Настилка е от плътен асфалтобетон с модифициран битум. Съществуващите стени и крила се санират с торкрет по утвърдена технология.

При този етап пътната нивелета е с наклон откъм “Македония" – 7.3%, откъм "Христо Ботев" 4% и с изпъкнала вертикална крива с радиус 500 m.

- Проблем ли са сегашните естакади от север?

- Конструкциите на естакадите при подхода от страна север се нуждаят от усилване и ремонт /дори и при сегашното натоварване/. Състоянието им не позволява претоварване с постоянни товари от нова по-висока нивелета.

На този етап не се предвижда велоалея по трасето и достъпът от бул. "Хр. Ботев" се запазва със стълби, които според нас имат нужда от спешен ремонт.

- Какви са сроковете за реализация на обекта?

- Относно сроковете за изпълнение и кога ще стартира строителството - това са въпроси извън нашата компетентност.

Съоръжението се изпълнява в следната последователност:

- Временна организация на движението;

- Демонтаж на тролейбусната контактна и ЖП мрежи и стълбовете по съоръжението;

- Изпълнение на изливни пилоти ф1200mm и дължина 20m по 3 броя при двата устоя изпълняват се преди демонтаж на съществуващата връхна конструкция;

Демонтаж на съществуващата връхна конструкция съгласно одобрения от ДП "НКЖИ" проект;

- Изпълнение на разкъртване и отстраняване на горните части на съществуващите подпорни стени до проектните коти;

- Изпълнение на два реда анкерите IBO ø51mm вертикални 27 бр. с дължина 15 m в ос лагери и наклонени 8 бр. с дължина 15 m.

- Изпълнение на ригели и преходни плочи при двата устоя;

- Монтаж и укрепване на главни греди;

- Изпълнение на пътна плоча и напречни греди, стълбове за осветление;

- Монтаж на анкери за ЖП инсталации, парапет, предпазни мрежи и ограничителни системи;

- Довършителни работи.

Съоръжението е осигурено на базата на Европейските норми и съответните български приложения. Конструкцията на съоръжението е проектирана по такъв начин, че по време на предвиждания проектен експлоатационен срок, с необходимата степен на надеждност и икономичност да понесе всички въздействия, влияния и събития, които е възможно да се проявят в този срок, както и да е годна за предвижданото ниво на експлоатация.

За осигуряване на приетия габарит и нивелета е необходимо да се коригира подхода по ул. "Македония" /от южната страна/. С цел запазване на съществуващата растителност по откосите и по-кратки срокове за изпълнение е развит работен проект на пилотни подпорни стени, осигуряващи проектната пътна нивелета.

Пътят в зоната подпорните стени е с габарит 1400cm и включва: пътно платно - 900 cm; западен тротоар - 300cm, източен тротоар - 250cm. Подпорните стени могат да се изпълняват успоредно с конструкцията на моста.


Още по темата: общо новини по темата: 342
12.11.2024 »
08.11.2024 »
04.11.2024 »
03.11.2024 »
27.10.2024 »
21.10.2024 »
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Супер вече знаем кой ще псуваме ! Пак НЯМА вело алея ! На Модър Царевец също НЯМА ! Надлез Родопи ... СЪЩО ! Всички велосипедисти от Кичука са тотално прецакани !
-1
 
 
Съоръжението не отговаря на новите .....че то и Венеция не отговаря на никакви НОВИ стандарти ама не им бутат къщите....ХАХАХАХА.....от къде ще минаваме незнам...ХАХАХАХА....през Мездра и Враца.....ХАХАХАХА
+3
 
 
Възложител НКЖИ,обшината къде участва?Тя не получи ли европейски пари,та си трае?БДЖ ще си оправи само просвета/височината/ и нищо ново по моста няма да има.Толкова надежди,приказки-всичко напразно.Ще ни остане само затварянето,чакането и нерви.Май най-добре е да блокираме ремонта.На 15 STOP!Смятат ни за аборигени и се подиграват с нас.Докога?
+6
 
 
По-лесно щеше да бъде:да отворят Сточна откъм "Събота пазара"-/еднопосочно/ временно.И без това влакове няма да минават ,докато моста не стане...от 6 до 12 само излизане от Кючука , а от 15 до 20 часа ,само влизане в Кючука...така се гарантира,че няма да се забави моста,иначе влаковете увисват....
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
+6
 
 
Аз все още съм на мнение, че трябва да се вдигнат 30-40 хил. души от район Южен на протест и да не се допуска това затваряне преди да е пуснат пробива на гарата. И да не говорят глупости за Модър-Царевец, защото много малък процент от трафика на Бетонния може да мине от там. Всичко ще се струпа на бул.Никола Вапцаров и от там към Гарата или на надлез Родопи. И по смешното Околовръстно ще са абсурдни тапи.
0
 
 
Тоо гей какви кадри има за изпълнение на поръчката
+1
 
 
"Съществуващият надлез... Ширината на връхната конструкция е 14.45m, включваща пътно платно – 9.50 m и два тротоарни блока с широчина 1.70 m и 3.25 m." "Новото техническо решение предвижда габарит на съоръжението 1450 cm, включващ пътно платно - 900 cm; западен тротоар - 300 cm; източен тротоар - 250 cm." Т.е. - няма разширяване на моста при подмяната :)
+3
 
 
отиде поне една петилетка ремонт
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
+2
 
 
А сроковете в чия компетентност са и кой ще поеме лична отговорност при евентуално (и най-верятно) неспазване?!
+5
 
 
Накратко: НКЖИ ще си оправят на тях каквото им пречи а моста ще си остане в съществуващото безполезно и трагично състояние.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
България и Войната в Украйна
Пловдив - с най-мръсен въздух в ЕС
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: