ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Само в Plovdiv24.bg: Проектантът на новия Бетонен мост разкри интересни подробности | ||||||
| ||||||
- Инж. Кисов, какво включва реконструкцията на Бетонния мост? - Бетоновият мост в гр. Пловдив се реконструира във връзка с проект “Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив". Възложител е НКЖИ, Изпълнител – ДЗЗД “Проект Пловдив". Проектът на моста е изпълнен от “Мостконсулт"- ООД и представлява “Нов пътен надлез на km 155+640". Целта е даване на техническо решение за изграждане на надлез с осигуряване на габаритите за скоростната ЖП линия до Бургас. - Какви са параметрите на новото съоръжение – дължина, широчина, височина? - Съществуващият надлез е стоманобетонен, двуконзолна конструкция с дължина 665cm+ 1400cm +665cm. При стълбовете връхната конструкция е свързан кораво със стълбовете. Подпорните стени са бетонови, заедно с крилата осигуряващи насипа при подходите към съоръжението. Ширината на връхната конструкция е 14.45m, включваща пътно платно – 9.50 m и два тротоарни блока с широчина 1.70 m и 3.25 m. Към момента съществуващото съоръжение не осигурява минималния светъл габарит между долния ръб на връхната конструкция и кота глава релса на железопътните линии. Общо взето състоянието е проблематично и не отговаря на съвременните изисквания. Новото техническо решение предвижда габарит на съоръжението 1450 cm, включващ пътно платно - 900 cm; западен тротоар - 300 cm; източен тротоар - 250 cm. Предвижда се едноотворно съоръжение със статически отвор 2800 cm – система проста греда от стоманобетон. Връхната конструкция е сглобяемо монолитна съставена от 12 бр. предварително напрегнати стендови греди с променлива височина - необичайна конструкция породена от многото ограничения, с които трябваше да се съобразяваме. Съществуващите подпорни стени, поради състоянието си не са предвидени за поемане на вертикални товари и новите устои са проектирани така, че възникващите усилия да се поемат само от други конструктивни елементи. Успоредно с разрушаване на съществуващата връхна конструкция се изпълняват изливните пилоти ф1200 mm и дължина 20 m по 3 броя при двата устоя. - Как ще се премахне старата конструкция? Ще се взривява или ще се използва друг способ? - Взривни дейности по демонтажа не се предвиждат. Изпълняват се допълнително два реда анкери IBO ø51mm. Следва изпълнение на ригела на устоя и монтаж на главните греди върху еластомерните лагери и компенсаторни плочи се изпълнява цялата пътна плоча заедно с напречната греда при южен и северен устои. Предвиждат се дилатационни фуги открит тип при устоите с дилатация 50 mm. Хидроизолацията е от тип неизискващ предпазен бетон и гладкост на пътната плоча без изравнителна замазка. Настилка е от плътен асфалтобетон с модифициран битум. Съществуващите стени и крила се санират с торкрет по утвърдена технология. При този етап пътната нивелета е с наклон откъм “Македония" – 7.3%, откъм "Христо Ботев" 4% и с изпъкнала вертикална крива с радиус 500 m. - Проблем ли са сегашните естакади от север? - Конструкциите на естакадите при подхода от страна север се нуждаят от усилване и ремонт /дори и при сегашното натоварване/. Състоянието им не позволява претоварване с постоянни товари от нова по-висока нивелета. На този етап не се предвижда велоалея по трасето и достъпът от бул. "Хр. Ботев" се запазва със стълби, които според нас имат нужда от спешен ремонт. - Какви са сроковете за реализация на обекта? - Относно сроковете за изпълнение и кога ще стартира строителството - това са въпроси извън нашата компетентност. Съоръжението се изпълнява в следната последователност: - Временна организация на движението; - Демонтаж на тролейбусната контактна и ЖП мрежи и стълбовете по съоръжението; - Изпълнение на изливни пилоти ф1200mm и дължина 20m по 3 броя при двата устоя изпълняват се преди демонтаж на съществуващата връхна конструкция; Демонтаж на съществуващата връхна конструкция съгласно одобрения от ДП "НКЖИ" проект; - Изпълнение на разкъртване и отстраняване на горните части на съществуващите подпорни стени до проектните коти; - Изпълнение на два реда анкерите IBO ø51mm вертикални 27 бр. с дължина 15 m в ос лагери и наклонени 8 бр. с дължина 15 m. - Изпълнение на ригели и преходни плочи при двата устоя; - Монтаж и укрепване на главни греди; - Изпълнение на пътна плоча и напречни греди, стълбове за осветление; - Монтаж на анкери за ЖП инсталации, парапет, предпазни мрежи и ограничителни системи; - Довършителни работи. Съоръжението е осигурено на базата на Европейските норми и съответните български приложения. Конструкцията на съоръжението е проектирана по такъв начин, че по време на предвиждания проектен експлоатационен срок, с необходимата степен на надеждност и икономичност да понесе всички въздействия, влияния и събития, които е възможно да се проявят в този срок, както и да е годна за предвижданото ниво на експлоатация. За осигуряване на приетия габарит и нивелета е необходимо да се коригира подхода по ул. "Македония" /от южната страна/. С цел запазване на съществуващата растителност по откосите и по-кратки срокове за изпълнение е развит работен проект на пилотни подпорни стени, осигуряващи проектната пътна нивелета. Пътят в зоната подпорните стени е с габарит 1400cm и включва: пътно платно - 900 cm; западен тротоар - 300cm, източен тротоар - 250cm. Подпорните стени могат да се изпълняват успоредно с конструкцията на моста. |
Още по темата: | общо новини по темата: 340 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 12.06.2024 г.
0
на 12.06.2024 г.
-1
на 12.06.2024 г.
+3
на 12.06.2024 г.
+6
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 12.06.2024 г.
+6
на 12.06.2024 г.
0
на 12.06.2024 г.
+1
на 12.06.2024 г.
+3
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 12.06.2024 г.
+2
на 12.06.2024 г.
+5
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кой е най-икономичният режим на климатика за зимата?
08:27 / 05.11.2024
Най-малкият областен град у нас се намира в Южна България
20:49 / 04.11.2024
Бунт срещу "Биг Брадър"
08:43 / 04.11.2024
Развод в българското кралско семейство
11:03 / 05.11.2024
Денис Ризов: Разпродавам всичко
14:37 / 05.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета