Следващата седмица ще бъде направена първа копка на строителните дейности включващи и пробива под централна жп гара Пловдив, съобщи пред камерата на Plovdiv24.bg инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на линията Пловдив – Бургас.
Първият етап на проекта включва строителство на гаровите коловози от 5-ти до 11-ти и конструкцията на транспортния пробив под тях. След това дейностите продължават в южна посока, през автогара "Родопи" до стадион "Тодор Диев". Инж. Бакалски уточни, че в момента 5-ти коловоз все още работи. Първият етап ще продължи до края на август 2022 г. След това движениението по тези коловози ще бъде възстановено, за да се направят останалите четири.
Вероятно в края на януари 2022 г. ще започне преустройството на инженерната част в северната страната на съоръжението, след което ще стартира поетапното изграждане на шлицовите стени и плочите и на цялото съоръжение до кино "Гео Милев".
Според сроковете, одобрени от ИНЕА, целият проект трябва да бъде напълно завършен в края на 2023 г. Тогава автомобилите ще минават през тунела под централна гара.
Инвестицията в обновяването на Централна гара и изграждането на пробива е малко над 89 милиона лева. Етапът за развитие на жп възел Пловдив - от гара Пловдив до гара Крумово включително и от гара Пловдив до гара Скутаре включително струва над 220 милиона лева.
"Според нас не трябва да се отвори, рисковано е, но ако се наложи, ако толкова много е възпрепятствано движението на автомобили - ще вземем такова решение и ще го направим" - коментира инж. Бакалски.
НКЖИ и община Пловдив трябва да вземат заедно решение за отварянето, но самото разрешение за отваряне на прелез се дава от министъра на транспорта. Иначе, съгласно Наредба 4 това е забранено.