Изграждането на кръгово на кръстовището на "Васил Априлов" с "6-ти септември" с радиус 30 метра и с по три ленти за движение в него се предлага в проекта за реконструкцията на бул. "Васил Априлов", предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това съобщи на представянето пред медиите на разработката инж. Александър Георгиев, част от екипа, изготвил проекта. По думите му в зоната се пресичат 5 улици, включително и "Младежка" и кръговото дава саморегулиране.
Проектът за реконструкцията на бул. "Васил Априлов" включва отсечката от кръговото кръстовище на "Централна гара" до бул. "6 ти септември " и е предвиден да се реализира на две етапа: до "Пещерско шосе" и оттам до булеварда.
Разработката включва асфалтиране и изграждане на пътното платно с габарити 14 метра, при съществуващи в момента 12 метра. В участъка от Гарата до "Пещерско шосе" булевардът ще с две платна с по две ленти без разделителна ивица, а от "Пещерско шосе" до "6-ти септември" - две платна с по три ленти.
Стремежът е да се запазят максимално чинарите по "Васил Априлов" в участъка от "6-ти септември" до "Пещерско шосе". Затова се предлага да има разделителна ивица с широчина от 5 метра, в която да останат дърветата, разположени от западната страна на пътната ивица, разказа инж. Георгиев.
Предвидена е и възможност за максимален брой двустранно косо паркиране по булеварда с допълнително озеленяване там, където има възможност.
Двупосочна велоалея с широчина от 2 метра ще бъде разположена от западната страна на "Васил Априлов". В участъка от "Пещерско шосе" до Гарата паркинги са предвидени само в зоната на рампата на Бърза помощ и пред старото кино "Гео Милев". Спирките остават на ленатата за движение, тъй като изграждането на джобове влиза в дворовете на училищата и считаме, че не отговаря на регулационния план, разясни още проектантът.
Запазва се кръговото на бул. "Любен Каравелов" с "Васил Априлов", предвижда се реконструкция на светофарната уредба на "6-ти септември", изграждане на нова такава на "Данаил Николаев", на бул. "Свобода" и реконструкция на светофарите на "Пещерско шосе".
"За проекта за "Васил Априлов" и Голямоконарско шосе се говори от десетки години. Това са два много важни обекта за Пловдив, за които Община Пловдив задели голяма част от бюджета си за създаване на проектна готовност. Тези два булеварда определят визията на най-ползваната входно-изходна артерия на града, а и не само. Над 500 000 жители на общините Пловдив и "Марица" минават оттам. Това е вратата на Пловдив към света, а именно към магистрала Тракия", изчерпателен беше в експозето си кметът Иван Тотев.
Той наблегна на факта, че е много важно да се знае, че проектът за "Васил Априлов" и Голямоконарско шосе е общинска и междуобщинска пътна мрежа и не може да бъде финансиран по оперативни програми. Затова финансирането от 35-40 млн.лв. за Голямоконарско и 12-15 млн.лв. за "Васил Априлов" ще се осигури от републиканския бюджет.
"Смятам, че до такава степен сме се аргументирали пред държавата защо е толкова важен този проект, че няма значение как ще се казва финансовият министър, за да бъде договорено през август финансирането", категоричен е градоначалникът.
Ако процедурите стартират навреме, до 3 години проектът трябва да е завършен изцяло. Хубавото е обаче, че още на 9-12 месец ще има завършени участъци, които ще бъдат пуснати в експлоатация по-рано от крайния срок, поясни от своя страна инж. Георгиев.
За повече подробности, вижте прикачените галерия и видеофайл!