Новата форма на обучение за повечето от нас е добре позната. Ако се върнем 2020 година, ние бяхме една от областите, която първа се справи, и то много успешно, и то не само в град Пловдив, а и в другите населени места. Натрупан е опит, който ни направи по-спокойни и по-уверени. Това каза специално за
Plovdiv24.bg началникът на РУО Пловдив
Иванка Киркова, в отговор на въпроса как започна онлайн обучението в областта, въведено заради грипната епидемия.
По думите на Киркова, този път са нямали никакво време, работили са събота и неделя.
"Много от децата и родителите си бяха забравили паролите, някъде не бяха създадени и виртуални класни стаи - в първи и втори клас. В малките класове тази форма не се използва регулярно като част от образователния процес и за помощни материали. Ние сме много голяма област, имаме много средищни училища, където се събират деца от най-различни места, затова си имахме и много цветни проблеми. Но какво да правим. Още в събота помолих да ми сигнализират където има непреодолими проблеми. Разчитах много на това, че съответният директор познава спецификата на училището, познава родители и материалната база и може да взима най-добри решения за организацията на място", посочи Киркова.
"Имаме уверението, че всичко е наред. Разбира се, в най-малките населени места има учители, които преподават на по две-три деца. На останалите се принтират и раздават хартиени материали. За нас е важно поне едно-две деца да успеят да установят контакт онлайн", разказа още Киркова.
Началникът на РУО - Пловдив обясни още, че директорът е длъжен да раздаде устройства на учителите, а по нормативна база родителите трябва да осигурят за децата си. Въпреки това в повечето училище в областта има достатъчно устройства и техника, които са осигурени по проекти. Въпросът е свързан с това да се пазят и съхраняват правилно. В това отношение директорите трябва да преценяват как да действат и на кого да раздадат устройствата.
Киркова посочи още, че от днес е постъпил само един сигнал от родител на дете в ОУ"Христо Ботев" в Асеновград, че не може да установи връзка и да се включи към онлайн процеса заради интернет. Има и ситуация, произтичащи от това, че за някои това им е за първи път, особено при малките ученици.
Покрай сложната организация и малкото време за създаването и е имало и някои мили и забавни истории, каза Киркова.
"Днес детенцето на една от моите служителки в деловодството беше при нас по време на онлайн обучението, в РУО. Мило беше да го наблюдавам и да комуникирам с него. Той учи в първи клас. Беше уверен. Някои деца са много по-подготвени и от нас, възрастните и приемат това като нормален процес", разказа още
Иванка Киркова.
Тя обясни, че часовете са намалени. За най-малките са по 20 минути, а за останалите по 30 минути. Заради умората, след всеки час трябва да има междучасие, децата да погледнат навън, да си отворят очите за кратко.