ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Шефът на "Хеброс Бус" откровено за проблемите в транспорта
Автор: Диана Бикова 08:19 / 03.06.2020Коментари (8)15198
© Plovdiv24.bg
От 1 юни транспортната фирма "Хеброс Бус" прекрати едностранно временния договор с община Куклен за обслужване на автобусните линии Пловдив - Куклен - Пловдив. Областният управител Дани Каназирева разреши на кмета на община Куклен да  извърши "пряко възлагане“, като  "спешна мярка“, на превоза на пътници по действащите маршрутни  разписания за  срок от шест месеца или до избор на изпълнител по проведена процедура по ЗОП. Репортер на Plovdiv24.bg потърси за коментар собственикът на "Хеброс бус" Веселин Дошков за причините да се стигне до кризисната ситуация.

Проблемът с община Куклен е от почти една година, но с извънредното положение ескалира. Дошков уточни в интервюто, че проблемите са общи за целия бранш в цялата страна - пътникопотъкът е свит драстично, в 80% от общините превозвачите са преустановили на 100% превозите, а в останалите 20 процента са запазили по 2-3 курса дневно, за да има минимално транспортно обслужване на населението.

Редуцирането в община Куклен е до 80% от действащите маршрутни разписания, т.е. от 26 курса по договор, са изпълнявани 19. Плюс два курса до хижа Здравец, два - до Добралък, Пловдив - Руен, Куклен - Асеновград. През цялото това време са натрупани загуби, като анализите показват, че средномесечно възлизат на около 7000 лв. и идва момент, в който не разполагаш с повече резерви да поемаш повече загуби в интерес само на определена община.

Миналата седмица от община Куклен е пристигнало писмо почти с ултимативен тон: "Вие сте длъжни да изпълнявате на 100% разписанието", т.е. - удвоете си загубата, разказва Дошков. Предложил общината да му предостави схема за преодоляване загубите, които се трупат, но безрезултатно. Договорът е прекратен поради финансова невъзможност за изпълнение. Нито една от двете страни не дължи неустойка на другата, тъй като обслужването на линиите е по временен договор след изтичане на постоянния контракт в края на миналата година. По неизвестни причини чак през март община обявява нова обществена поръчка, която е прекратена поради редица неясноти.

Въпреки че е стопанин на трите автогари в Пловдив, съгласно нормативната уредба Дошков няма право да забрани влизането на междуселищни автобуси. "Да заповядат. Поне ще реализираме положителен финансов резултат. Това понятие е от Регламент 1370, от което община Куклен бяга като дявол от тамян. В чл. 3 ал. 2 се казва ясно и точно, че общината възложител е длъжна да компенсира разходите на превозвача така че да не се допуска свръхкомпенсиране" - обясни той. На  заседание на транспортната комисия тази сряда се очаква да се обсъждат промени в Закона за автобусните превози точно този въпрос.

Миналия петък Дошков и кметът на Марково от 5 часа сутринта са броили пътниците и са обсъждали какво да се предприеме, за да има балансирана услуга за хората и да се покрият разходите на превозвача. "Постоянно следим пътникопотока и там, където има 35-40 пътуващи, веднага пускаме съседния, спрян, курс" - каза още Дошков.

По междуселищните линии все още няма промяна в пътникопотока на областната и републиканска пътна мрежа. Към момента загубите възлизат на около 40% от себестойността на услугата, изчислява транспортният бос. За компенсиране на загубите фирмата е кандидатствала и е била одобрена за подпомагане по схемата 60/40.

Относно градските линии, Дошков обясни, че превозвачите са задължени до 7-мо число всеки месец да предоставят в общината финансовите си резултати. Браншовата камара е поискала от министерството на транспорта на база на тези справки нетният финансов ефект на превозвачите да бъде покрит на 80%. Според Веселин Дошков транспортният бранш може би е по-засегнат от хотелиерите и ресторантьорите, защото те са преустановили работа и разходите им са били нулирани, а превозвачите са продължили да работят и трупат загуби.

Той прогнозира, че евентуално през есента се очаква транспортният сектор да започне да се възстановява. 

В интервюто Веселин Дошков коментира и ситуацията с транспорта в град Пловдив. Той признава, че много сериозно обмисля под каква форма да участва в обслужването на линиите в града.

Защо реалните приходи в общината са с 20% по-ниски - гледайте във видеото!



Още по темата: общо новини по темата: 17085
15.11.2024 »
14.11.2024 »
13.11.2024 »
11.11.2024 »
10.11.2024 »
06.11.2024 »
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Преди четири години шофьор от неговата фирма претърпял ПТП.по линията Пловдив- Плевен.от това че се е стресирал линията е спряна.та да питам,той други шофьори няма ли?или много важно ,че няма връзка с Троян, Ловеч и Плевен!
0
 
 
Този защо невземе да се гръмне, всяка сутрин когато чакам прословутото 93 отнася по една "благословия"
0
 
 
Този превозвач се изявява като жаден за монопол в града и областта и да е с огромни печалби. Защо ако е на загуба се явява на конкурси за още и още линии ?! Получават от Пловдив все по-големи дотации при все по-малко курсове и неспазване на разписания. За Пловдив транспорта трябва да бъде общински, а не да се дават на 2-3 фирми много милиони, които правят икономии всякакви...
0
 
 
За какво ми говори този господин Продаде линии на разни частни превозвачи Пловдив Чалъкови Пловдив Болярино от март няма автобуси през деня Обадих се на частния превозвач и ми отговори че до септември няма да има автоцуси Какво правим ние селяните откъснати от града На Хебрус бус има сутрин в 6 и вечер в 6 Какво правя цял ден в града Защо даде линията на частници
+1
 
 
От 2 месеца е свил всички курсове дори на оборотните си линии, като Пловдив-Карлово, като от 15 курса дневно, ги направи на 5 курса дневно, и последния от тях е в 18часа, което остави хората да се чудят как да се прибират, защото много хора работят до 18 и изпускат последния автобус. Сутрин закъсняват за работа, вечер не могат да се приберат. Автобусите закъсняват, графиците на шофьорите с дневните им курсове са малоумни, юни месец получават заплати за февруари, шофьори нямат, и връзка с тая измислена фирма няма. Това е от години, а не от 2 месеца, какво се жалва тоя пишман бизнесмен-толуп?
+1
 
 
Горкият човек! На сила го карат да си изпълнява задълженията!
+1
 
 
Този "транспортен бос" заради 15 хиляди лева ли спира линиите?! Не му ли плащат на километър, а не на пътникопоток?! Поредно доказателство, че е негоден и "слаб", за да обслужва какъвто и да е транспорт! Заедно с Чолаков, трябва да се отказват и от градския транспорт, защото и там изнемогват!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: