Ремонтираната 14-километрова отсечка на Околовръстното шосе на Пловдив е абсолютно опасна и създава предпоставки да загиваме по този път. Това съобщи пред журналисти шефът на Института за пътна безопасност Богдан Милчев, който направи инспекция на участъка във връзка с тежката катастрофа на Великден, при която загинаха трима души, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.По думите му, цялата организация на движение в този район е абсолютно сбъркана. Така поставени знаците объркват шофьорите - първо си без предимство, след два метра ставаш с предимство. “Тези, които са ги поставили трябва да дойдат и да кажат кой точно е с предимство", каза Милчев.
Той поясни, че са дошли на инспекция, заедно с експерти от Института, заради редица сигнали на граждани, които са получили там.
“Съвсем умишлено в продължение на 100 метра мантинелата е прекъсната и по този начин се създават условия на фирмите, които са по този път, да се включват нерегламентирано в тази нова отсечка. В същото време, срещу нея виждаме как съзнателно е изграден локал и кръстовище за регламентирано включване. Нерегламентираното включване от срещуположната страна го има в цялата отсечка, на повече от 30 места и това е предпоставка за шофьорите да извършват нарушение като изпреварват, а това е рискова маневра", посочи Богдан Милчев.
“Ние сме убедени, че АПИ не може да управлява трафика. Тъй като не са се съобразили, когато са възложили ремонта с композицията на трафика, тук има много товарни автомобили, които влизат и излизат, това е индустриална зона, не са изградени локали. Похарчени са близо 25 милиона лева за 14-километрова отсечка за една писта, която не сме обезопасили. Нямаме нужда така да се харчат парите ни", категоричен бе Милчев.
"В същото време в обхода на Габрово са похарчени около 90 млн. лева, а в Пловдив нещата се правят на парче, няма логика в нищо", добави шефът на Институт по пътна безопасност.