ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Шофьори от Пловдив мрънкат срещу водачите на тротинетки | ||||||
| ||||||
Шофьорите в Пловдив са силно подразнени от младежи под 18-годишна възраст, които се качват на електрическите тротинетки в града и в повечето случаи ги карат в нарушение на правилата. От лятото 350 нови тротинетки на ток под наем се отдават в Пловдив от един от световните оператори на тази услуга. "Прекрасно е да ги има, но често на тях се качват млади хора, които не познават правилника за движение“, мрънкат водачи от втория по големина град у нас. По думите им не са редки случаите, в които зелена тротинетка отнема предимството на лек автомобил. Елтротинетките, или както официално се наричат в Закона за движение по пътищата - индивидуални електрически превозни средства (ИЕПС), се появиха в закона през юли 2020 г., когато с няколко текста депутатите въведоха правила и санкции за използването им. Според МВР периодът до края на 2020 г. е бил по-скоро гратисен и органите на реда предимно са предупреждавали водачите, без да ги глобяват. Това сочат и данните на министерството, според които само 21 водачи на тротинетка са били санкционирани през втората половина на 2020 г. Контролно-административната дейност обаче се е активизирала и през 2021 г. глобените до началото на октомври вече са 109, предава "Телеграф". Задължения Откакто тротинетките заеха своето място в закона, на водачите им бяха вменени редица задължения. Те например са длъжни да ползват светлоотразително облекло и да включат светлините си в тъмната част на денонощието, както и да се движат възможно най-вдясно по платното. На каращите тротинетка е забранено да се движат по трасета, по които ограничението на скоростта е над 50 км/ч, както и в пешеходни зони и бус ленти. Забранено е и да карат с над 25 км/ч или пък да превозват други лица, както и да използват мобилен телефон, докато управляват тротинетката. Има и ограничение на възрастта, като водачите по-малки от 18-годишна възраст трябва да носят задължително каска, а тези под 14 г. могат да управляват ИЕПС само по велоалеи. Санкции Глоби за неправилно паркиране на тротинетки още не са издавани, защото все още няма регламентирани зони за паркирането им. Определянето им съгласно закона е задължение на общинските съвети, които трябва да решат къде ще са разположени, броя тротинетки, които могат да се паркират в тях, както и условията и реда за тяхното предоставяне и ползване. Нарушения Според данните на МВР най-много водачи на елтротинетки са били глобени заради това, че са управлявали в тъмната част от денонощието без светлоотразително облекло или елементи по него, с което са създали риск от инцидент. Друга част от санкционираните са били наказани за управление на тротинетката в пешеходна зона или по тротоара. Има много глоби и за наличието на повече от един човек на тротинетката. Глобите за почти всички нарушения с тротинетки са от 50 лв., включително и най-честите – с карането на забранени места и возенето на пътници. Изключение правят нарушенията за липса на светлоотразително облекло и каска за непълнолетните водачи, които се глобяват с 10 лв. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета