Всички улични дупки по основните пловдивски булеварди и другите пътни отсечки, съвпадащи с маршрутите на градския транспорт, дадени в заявките от районните кметове, са вече запълнени, съобщи директорът на капиталното строителство инж. Тошо Пашов пред журналисти, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Цяла лекция за различните технологии за кърпене на дупки изнесе инж. Пашов. Три са начините, които се прилагат по пловдивските улици. Работа на общината досега е било да поддържа в поносимо състояние шосетата в града през зимата и за първи път тази година е използвана студената асфалтова смес. Макар и некачествена в сравнение с топлия асфалт - гаранционният й срок е максимум шест месеца, тя спасява положението при минусовите температури, когато асфалтовите бази не работят, затова и през изминалите зимни месеци състоянието в Пловдив е било поне малко по-добро в сравнение с други градове.
Съвсем доскоро студената смес беше използвана за пълнеж и за нея бяха похарчени 45 хиляди лева. От заделените 70 хиляди лева за шприц технологията до момента са изразходени 50 хиляди. С 20-те хиляди остатък могат да бъдат напълнени още дупки, като първата измежду тях ще е зейнал кратер пред Бетонния мост.
"Шприц технологията е много добра и е с 2 години гаранция. Разликата с топлия асфалт, при който се използва като съставна част и топъл битум, е, че битумът е заместен от специални полимерни лепила, които допринасят за още по-голяма якост", разказа инж. Пашов.
Оттук насетне цялата грижа по поддръжка на улиците минава в ръцете на районните кметове. Тъй като от доста време единственият, който посещава оперативките при кмета в понеделник сутрин, е Гиньо Матев, до останалите му колеги днес е изпратено поредното писмо, в което от администрацията им напомнят час по-скоро да обявят конкурсите за изпълнители на регулярното асфалтиране.
"Пътната инфраструктура е най-важната ни работа, чак след това може да се мисли за откриване на градинки и на чешмички, около които официално да се режат ленти", коментира заместник-кметът Петко Атанасов желанието на районни кметове да пренасочат от средствата за асфалтиране към осветление и друго благоустрояване.
Здравко Димитров например искал да пренасочи от планираните 40 хиляди лева 35 хиляди за осветление, а Райна Петрова - от 220 хиляди 56 хиляди за друго благоустрояване. От 160-те хиляди лева в "Северен" Ина Филипова искала да благоустроява пространства с 60 хиляди лева. Сред мотивите си тя изтъквала, че улиците така и така щели да бъдат поправени с парите от 30-милионния заем.
"С големите баталии около заема и водата, която ни подливат, не се знае кога ще го изтеглим и не бива прекалено да разчитаме на него", заключи Петко Атанасов.