В случай, че поради отсъствие на клиентите по време на празниците няма осигурен достъп до електромери, които са в границата на собственост на клиентите, отчетниците на EVN България ще оставят съобщения с указания как клиентите да се свържат с дружеството за уговаряне на посещение на отчетник в удобно за тях време.
Както и досега, конкретна информация за продължителността на отчетния период за всеки клиент е налична във фактурата за електроенергия, заедно с количеството консумирана електроенергия, срока на следващо отчитане, срока на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка с дружеството.
EVN България напомня, че традиционно месец декември се характеризира с повишена консумация на електроенергия. Тази тенденция става още по-изразена по време на коледните и новогодишни празнични и почивни дни.
Основните фактори, които влияят на консумацията на електроенергия на клиентите са:
• режим и интензивност на потребление при всеки клиент/всяко домакинство
• състояние на сграда/имот: външни стени, прозорци, врати, покрив, под и др.
• налице ли са енергийноефективни мерки в имота/сградата
• външна температура: понижението на външната температура с 1 °C увеличава потреблението на енергия за отопление с около 10%.
• вид и брой на използваните уреди и техният клас на енергийна ефективност,
• поведението при ползване на електроуредите
• брой помещения в жилището, които се отопляват, брой живущи в жилището и др.
Важно за всеки клиент е периодично да следи своята консумация на електроенергия чрез сверяване данните от измервателния уред (електромер).
Още по темата (214): | |