Вече повече от 2 години Пловдив разполага с Център за управление на трафика. Какво от това обаче, след като положението по пловдивските улици и най-вече кръстовища, става нетърпимо.
Скоро шефът на ОП "Организация и контрол на транспорта"
Борислав Кръстев ще бъде освободен от поста и на практика повишен, за да поеме водния проект на Пловдив, както от
Plovdiv24.bg информирахме преди време. Защо се повишава шефът на едно от най-противоречивите ОП-та в Пловдив, само тези които са го направили могат и трябва да отговорят.
Оттук нататък започва да се търси нов директор на ОП "Организация и контрол на транспорта" и дано се намери някой с необходимото образование и умения, за да се справи с нелеката задача. А тя е, че трябва да накара така наречените "умни светофари" в Пловдив най-после да заработят.
Факт е, че с регулацията на светофарите, тежките инциденти на кръстовища понамаляха, но е факт, че това е само половината работа. За да твърдим, че имаме наистина работеща система с "умни светофари", трябва да свършим цялата работа, иначе си говорим за откровен провал. Няма полубременна жена, така и няма полууспешно изпълнен проект за светофарите - или вършат работата или не. Към момента можем смело да кажем, че те не работят както трябва.
Все още има безумно регулирани кръстовища, все още има кръстовища, на които свети сигнал зелено за празни откъм автомобили сектори, докато са се образували километрични задръствания на червения сигнал. Това не са умни светофари, това в момента са неуспешни експерименти за сметка на нервите и времето на пловдивчани.
По информация на
Plovdiv24.bg, системата с автоматичното превключване на светофарите на база трафика (т.нар. умни светофари) се тества периодично на различни кръстовища и резултатите са противоречиви. Затова към момента повечето уредби в града са на ръчна настройка, която в повечето случаи е изключително неправилна.