Сигнал: Не вярвам чак толкова "Хеброс бус" да са закъсали за шофьори
Читател на Plovdiv24.bg зададе 2 въпроса към община Пловдив и ОП "Организация и контрол на транспорта". Даваме му думата сега:
"Здравейте, уважаема медия, реших чрез Вас да повдигна няколко въпроса към Община Пловдив и ОП "Организация и контрол на транспорт" и въобще доколкото може да се каже, че има транспорт и контрол!
През изминалия вече уикенд (26 и 27 юни) ми се налагаше да търся алтернатива как да стигна до работното си място в 9,00 (събота) и в 16,00 часа (неделя) и как да се прибера след 21,00 часа в събота и неделя, като автобусите отново бяха мираж!
Как е възможно по разписание да има 3 или 4 коли на автобусна линия 10, 29 и 99, а в един момент да се окаже, че 1 кола липсва! Не вярвам чак толкова "Хеброс бус" да са закъсали за шофьори, че да изпълняват разписания 3/4! Да не говорим, че след 20.30 часа автобусите по линия 18 са пълен мираж! Но факт, в града ни няма качествен градски транспорт, няма санкции, няма прекратяване на договори и прочие... Въпросите ми, които са отправени към община Пловдив и ОП "Организация и контрол на транспорта", са следните:
1. Защо община Пловдив не създаде, както многократно беше коментирано, общинско предприятие по транспорт? Или ако такова е в процес на създаване, нека се даде гласност и поетапно общината да започне да си връща линиите на градския транспорт?
2. Защо, след като вече се реши премахването на тролейбусната мрежа, от община Пловдив не потърсят нов инвеститор или да се кандидатства по европейска програма за възстановяване на тролейбусния транспорт в града! Така чистотата на въздуха би била се подобрила, биха се спестили субсидии за чужди превозвачи и така хората, работещи в обществения транспорт, ще получават по-добри възнаграждения, а от там и общината ще може да налага контрол върху изпълнение на курсове на автобусите и тролейбусите в града! Внедряването и на електронната система в тролейбусите ще може да се осъществи по-лесно!
Имам някакъв спомен, че след прекратяването на договора за тролейбусния транспорт през октомври 2012 година имаше желание от чуждестранни инвеститори, които да си дойдат с мрежата и тролейбусите и да работят! Защо не се потърси и връзка с тях?"