Сигнал: Пловдивчани са опитните зайчета в сфера "Градски транспорт"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (12)
09:25 / 08.01.2021
10288
Читател на Plovdiv24.bg засегна темата с градския транспорт в Пловдив. Даваме му думата сега: "Здравейте, скъпа медия! Пиша Ви, защото вече ми омръзна от глупостите на Общината и всичко, свързано с градския ни транспорт! След въвеждането на новите мерки срещу борбата с коронавируса от 27.11.2020 г. Общината "въведе" нови разписания в транспортната схема на града!

Обаче явно за пореден път пловдивчани се оказаха опитните зайчета на община Пловдив, защото чакането по спирките за всички линии от градския транспорт си е на чисто лотариен принцип! Таблата по спирките вече наистина не дават вярна информация, а ако ти се налага да свършиш някоя работа, е невъзможно! Преди въвеждането на "новите временни" разписания автобусите по линия 93 бяха само 1, а по линия 10 – едва 3!

Искам да попитам Общината, която се заяждаше със собственика на фирма "Хеброс Бус", който си изпълняваше всички курсове по всички линии, макар и с автобуси извън изискуемия клас по договор, то фирмата "Автотранс Чолаков" не си изпълняват задълженията по линиите 10 и 93? Защо за едни може да има заплахи и санкции, а за други не може? Вторият ми въпрос към Общината е защо въпросните "временни разписания" не бяха качени поне на страницата на община Пловдив, а пловдивчани висят отчаяно по спирките и чакат да се "появи" отнякъде автобусната линия, която им е необходима!

Това не са начин и мерки, които ще помогнат за повишаване на качеството на услугата "Градски транспорт Пловдив"! Не зная кой трябва да излезе и да им го каже на управниците в Общината, че имат успех с отрицателни стойности! Вместо да се удължават маршрути, вместо да се добавят коли в разписанията по не чак толкова натоварени линии, да се помисли за промяна в цялата структура на градския транспорт – съкращаване на линии, промяна на маршрути, обхващане на повече квартали, създаване или възстановяване на спрени линии, промяна изцяло в маршрутните разписания!

Ако са малко по-умни нашите управници, решенията трябва да се в полза на гражданите, а не в полза на превозвачите! Добрият вариант е да се измислят летни и зимни разписания, като лятото се съобразят с пътникопотока от всички квартали примерно в посока центъра и обратно, а през зимата да се съобразят интервалите с броя на пътниците поради лошите метеорологични условия!

За всичко, което Ви пиша по-горе, има различни методи за тяхното установяване! Но изключително важно е и разписанията да се спазват, да престане пропускането на спирките и да не се държи сметка на пътниците дали ще се качат на автобус за 1, 2 или 10 спирки. За да се стимулират и хората да пътуват, трябва да има редовен, качествен и удобен транспорт!

Не е нормално във втория по големина град в България да има автобуси от 7 до 20 часа, да има 29 автобусни линии, като 30% от тях се дублират, а други се изпълняват с по 1-3 коли при реални разписания от 8-10 коли. Както и вместимостта на автобусите да не е 50 места и тип "щъркел", а да е над 100, подобно на големите автобуси с марка "Темса", които се движат по някои линии. Моите лични наблюдения са, че преди години, преди да се въведат тези малки автобуси, старите автобуси бяха с по-нисък клас, но за сметка на това се пътуваше по-спокойно!

В пиковите часове сутрин, обед и вечер е някакъв кошмар пътуването! Вместо община Пловдив да спи, можеше да направи всичко възможно да възстанови тролейбусния транспорт, защото говорим постоянно за мръсен въздух и замърсяване, но Евро 5 и 6, няма да ни помогнат! А и относно фактите, че тролейбусния транспорт е бавен и неефективен – това е жестока грешка, защото при една добре поддържана система и мрежа, и нови превозни средства, тролейбусите могат да бъдат по-бързи дори от някои автобуси!

И като за финал ще кажа - не може подаването на сигнали относно градския транспорт да бъде от понеделник до петък от 8:30 до 17 часа, както и трябва да се създаде сайт към Центъра за градска мобилност, който да дава точна, ясна и актуална информация за всичко свързано с градския транспорт!"

Виж коментарите (12)

Още по темата (1113):
24.11.2024 Мнение: Пловдив е страхотен град, но градският транспорт не става
18.11.2024 Новият заместник-кмет на Пловдив с ключов първи ход
18.11.2024 Шефът на "Тикси": До края на годината електронно таксуване в
автобусите
18.11.2024 Кметът на Пловдив плати 3 билета за градския транспорт по 3 различни
начина
18.11.2024 Новите карти за градския транспорт в Пловдив ще бъдат персонални
18.11.2024 Ерол Садъков е новият заместник-кмет по транспорт в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Лидер в модернизацията на транспорта с мащабни инвестиции
Полиция и линейка до градски автобус в Пловдив, има пострадал
Преразпределят средства по проекта "По крепостните стени на Филип...
Разрешиха провеждането на конкурс за нов управител на МБАЛ "Св. М...
В Пловдив днес започва изграждането на нова детска градина
Шофьор: Тези са най-опасни и непредвидими!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).