Конструктивното решение в крайна сметка бе основните групи - живущите, собствениците на хотели и ресторанти и учебните заведения да излъчат свои представители, които да проведат серия от срещи с администрацията до изчистване на проблемите.
Златин Велев откри срещата с думите: "Сами виждате, че положението е нетърпимо. Трябва да намерим подход, еднакво удобен за всички страни и същевременно да държим артериите за туристите свободни".
Точно той отприщи страстите в залата още с първото си предложение - въвеждане на часове за зареждане на хотели, ресторанти, заведения, търговски обекти, формулирани в специална наредба. Собственици обаче контрираха, че терминът на зареждане при различните обекти е различен и като цяло, ако има добра организация на движението в Стария град, нуждата от подобна регламентация ще отпадне.
Последва вълна от общи обвинения - пловдивчани се оплакаха от "счупените улици", от неработещи лампи, от забавени темпове на ремонтите, от общинската охрана от (цитираме) "пенсионери - портиери, чоплещи семки на Кафе старинно" и нежеланието или по-скоро невъзможността на тази охрана да се справи с пияни и наркомани.
Наред с това поискаха много - поискаха паркоместа по бул. "Цар Борис Трети Обединител", преместване на Туристическия информационен център до бариерата на ул. "Съборна", поискаха всяко празно място да се превърне в паркомясто, поискаха описване на броя на паркоместата и още - всички улици в Стария град да станат еднопосочни, да се забрани паркирането по ул. "Железарска"... Чу се и мнението, че с разширяване на тротоарите се ограничава възможността за намиране на още свободни места за паркиране, в тази връзка пловдивчанин дори предложи тротоарът на Хисар капия да се "дръпне", та да може поне линейки и пожарни да минават.
Живущите обаче бяха категорични, че същината на проблема са приходящите.
"А този проблем се решава точно с три бариери", категоричен бе пловдивчанин и се обърна към господа кметовете: "Ако вие не може да се справите, ние можем. Помежду си ние нямаме никакви проблеми, достатъчно толерантни сме и когато уредим себе си, така сами ще изгоним външните хора. Как - външният, който спират пред моята къща, ще му запиша номера, да идва полиция и да го маха. Няма място пред нас."
Идеята за самосправяне със ситуацията се хареса и така излезе предложението живущите да се организират в доброволни отряди или сами да си сложат бариера: "По 50 лева за 500 човека и готово!"
Точно бариерите обаче предпоставят въвеждане на новите правила за достъп и регламентирането на този достъп, изтъкна транспортният зам.-кмет.
Принципът - всички ще имат право на достъп, но в определени граници. По отношение на новата бариера на ул. "Съборна", която в момента чака съгласуване с НИНКН, Велев разкри, че с нея ще се въведе вход и изход на потока и така ще се избегне засичането. Това ще е и дългоочакваната бариера със система, четяща чипове за строг контрол на влизащите в Стария град и ограничаване на случайно преминаващите.
"Щом туристите ходят пеш и пловдивчани, отиващи да пият кафе, ще правят същото", коментира възрастен пловдивчанин и дори стигна до крайност - поиска забрана на всякакъв вид движение по неговата улица за времето от 9 до 14 часа и: "Само забрани и глоби, всички, които нарушават, са чорбаджии с големи коли."
"Живущите искат пълна забрана и достъп само за тях, бизнесът - либерализъм в движението. Тук въпросът е колко от вас биха излезли от зоната си на комфорт", коментира и кметът на района Георги Стаменов.
Златин Велев пък припомни, че Общината ще изгради първия многоетажен паркинг в района на мястото на бившия ТЕЛК и точно там туристи и работещи в зоната ще оставят автомобилите си.