Скандали около паркирането в Стария град заради пришълци и чорбаджии с големи коли! | ||||||
| ||||||
Общината бе изпратила солидна делегация, състояща се от зам.-кмета по транспорт Златин Велев, зам.-кмета по сигурност Георги Маринов, зам.-кмета по култура Александър Държиков (бивш ресорен кмет по транспорта), както и кмета на район "Централен" Георги Стаменов. Конструктивното решение в крайна сметка бе основните групи - живущите, собствениците на хотели и ресторанти и учебните заведения да излъчат свои представители, които да проведат серия от срещи с администрацията до изчистване на проблемите. Златин Велев откри срещата с думите: "Сами виждате, че положението е нетърпимо. Трябва да намерим подход, еднакво удобен за всички страни и същевременно да държим артериите за туристите свободни". Точно той отприщи страстите в залата още с първото си предложение - въвеждане на часове за зареждане на хотели, ресторанти, заведения, търговски обекти, формулирани в специална наредба. Собственици обаче контрираха, че терминът на зареждане при различните обекти е различен и като цяло, ако има добра организация на движението в Стария град, нуждата от подобна регламентация ще отпадне. Последва вълна от общи обвинения - пловдивчани се оплакаха от "счупените улици", от неработещи лампи, от забавени темпове на ремонтите, от общинската охрана от (цитираме) "пенсионери - портиери, чоплещи семки на Кафе старинно" и нежеланието или по-скоро невъзможността на тази охрана да се справи с пияни и наркомани. Наред с това поискаха много - поискаха паркоместа по бул. "Цар Борис Трети Обединител", преместване на Туристическия информационен център до бариерата на ул. "Съборна", поискаха всяко празно място да се превърне в паркомясто, поискаха описване на броя на паркоместата и още - всички улици в Стария град да станат еднопосочни, да се забрани паркирането по ул. "Железарска"... Чу се и мнението, че с разширяване на тротоарите се ограничава възможността за намиране на още свободни места за паркиране, в тази връзка пловдивчанин дори предложи тротоарът на Хисар капия да се "дръпне", та да може поне линейки и пожарни да минават. Живущите обаче бяха категорични, че същината на проблема са приходящите. "А този проблем се решава точно с три бариери", категоричен бе пловдивчанин и се обърна към господа кметовете: "Ако вие не може да се справите, ние можем. Помежду си ние нямаме никакви проблеми, достатъчно толерантни сме и когато уредим себе си, така сами ще изгоним външните хора. Как - външният, който спират пред моята къща, ще му запиша номера, да идва полиция и да го маха. Няма място пред нас." Идеята за самосправяне със ситуацията се хареса и така излезе предложението живущите да се организират в доброволни отряди или сами да си сложат бариера: "По 50 лева за 500 човека и готово!" Точно бариерите обаче предпоставят въвеждане на новите правила за достъп и регламентирането на този достъп, изтъкна транспортният зам.-кмет.Принципът - всички ще имат право на достъп, но в определени граници. По отношение на новата бариера на ул. "Съборна", която в момента чака съгласуване с НИНКН, Велев разкри, че с нея ще се въведе вход и изход на потока и така ще се избегне засичането. Това ще е и дългоочакваната бариера със система, четяща чипове за строг контрол на влизащите в Стария град и ограничаване на случайно преминаващите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 219 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/37 ] следващата страница |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5577) | 59% | |
Не (3045) | 32% | |
Не мога да преценя (899) | 9% |