Жената станала свидетел на инцидент пред Първо районно управление на МВР в Пловдив. Тя е видяла как таксиметров шофьор получава епилептичен припадък.
"Около 18,45 часа снощи случайно минавах наблизо и една девойка ми каза: Един човек припадна там. Аз веднага се обадих на телефон 112, от който настояваха за точен номер на булеварда. След като сигналът беше приет, започна едно мъчително очакване на Бърза помощ", описва случаят Гергана.
Тя споделя, че линейката се е появила на място без сирени след повече от 30 минути чакане.
"Възмутена съм от реакцията на Националния номер за спешни случаи и Бърза помощ в частност", казва още пловдивчанката. Жената останала учудена и от още нещо.
"Изумена съм от неадекватната реакция и пълното бездушие на поне 10 полицая, които минаха през мястото на инцидента и не направиха нищо", споделя Гергана.
От Бърза помощ отрекоха да е имало забавяне в конкретния случай и твърдят, че линейката е пристигнала на петата минута след постъпването на сигнала при тях от Националния координационен център.
Лекарите от Спешния център обаче имат обяснение за случилото се.
"Когато звъните, за да потърсите бърза лекарска помощ от телефон 112, идването на линейка отнема повече време, тъй като от центъра препращат обаждането към телефон 150 и така ще се налага хората да обясняват по 2 подробностите около инцидента", разказа дежурният в Бърза помощ.
Медиците съветват линейка да се вика директно от телефон 150. В противен случай пристигането на спешен екип наистина може да отнеме половин час и вината няма да бъде на Бърза помощ, защото те са получили сигнала в последния момент.
Друг проблем се оказва, че районът на Пловдив, в който живеят около 700 хиляди души, се обслужва от 20 линейки.
За ден в Центъра за спешна помощ в Пловдив постъпват над 2000 обаждания. Една трета от тях са фалшиви. Често хора звънят и за леки настинки, което допълнително натоварва работата на медиците.
Източник: Dnes.bg