ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Скоро ще "летим" със 160 км/час между София и Пловдив | ||||||
| ||||||
Средствата за обезщетяване на собствениците са за сметка на Национална компания "Железопътна инфраструктура“. Решението може да се обжалва пред административния съд по местонахождението на имотите в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересуваните лица по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Строителството на жп участък Ихтиман-Септември, част от проект "Модернизация на жп линия София-Пловдив“, се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.". За град Септември ключова роля играе железопътната гара и свързаните с нея вагоноремонтни и други жп спомагателни дейности. Оттук преминават линиите за Стара Загора и Бургас (Главна железопътна линия № 8 Пловдив - Бургас), за ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево (Главна железопътна линия № 1). От тук тръгва теснопътна железопътна линия Септември – Добринище или линия № 16 от Националната жп мрежа на България - единствената действаща теснопътна жп линия у нас. Тя свързва курорта Добринище и Велинград с железопътната линия София- Пловдив - Бургас. Поради особеностите на трасето през планината тази линия е известна още като "Алпийската железница на Балканите“. Целта на модернизацията е да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните и да се удовлетворят европейските изисквания за модерен железопътен транспорт и бърза жп връзка. Така ще се модернизира железопътната инфраструктура в участъка между Ихтиман и Септември съгласно изискванията на ТСОС и на Регламент (ЕС) №1315/2013 за Основната мрежа от коридори на железопътната транспортна инфраструктура. Изпълнението ще допринесе за развитието на коридор Ориент/Източно - Средиземноморски, преминаващ през България, част от който е железопътната линия София - Елин Пелин - Костенец - Септември - Пловдив, пише Банкер. А така ще се допринесе за интегриране на Националната транспортна мрежа с Европейската транспортна мрежа. Ще се осигури оперативна съвместимост на железопътната инфраструктура и непрекъснатост на потоците на движение по коридор Ориент/Източно-Средиземноморски, в съответствие с изискванията към железопътната инфраструктура на Регламент (ЕС) №1315/2013 за Основната мрежа от коридори на железопътната транспортна инфраструктура и европейските политики за устойчив транспорт. Ще се създадат условия за нарастване обема на превозваните товари по линията, вследствие на подобрени характеристики на линията по отношение на скорост (максимална скорост 160 км/час за пътнически и 120 км/час за товарен трафик), време на пътуване, пропускателна способност и надеждност на обслужването. Ще се извърши пренасочване на товари от автомобилните към железопътните превози, което ще доведе до намаляване емисиите на парникови газове, т.е. ще се намали негативното влияние на транспорта като цяло върху околната среда. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Показва коментари на Maryan Shterev 1
на 04.07.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:35 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета