Министерството на транспорта отдава летище "Пловдив" на концесия, стана ясно днес от изявление на транспортния министър
Ивайло Московски в отговор на питане на народния представител от Патриотичния фронт
Славчо Атанасов.
"В средносрочен план имаме идея да предложим летището на концесия. Очакваме да постъпи в съвсем кратки срокове и инвестиционно намерение. Мога да кажа, че към летището има проявен интерес от компании от региона и от Китай. Каквото зависи от нас, ще бъде направено като анализи, за да може да се постигне добра сделка" , заяви от парламентарната трибуна министър Московски.
"Благодаря ви, че казахте истината от трибуната на Народното събрание - че се предвижда летището да се отдаде на концесия. Още преди година и половина заявих в Общинския съвет на Пловдив, че аеропортът върви към концесия или приватизиране. На практика излизам прав. Жалко е, че се предвижда това, след като преди 6 години държавата даде за летище "Пловдив" над 42 млн.лв.", заяви
Славчо Атанасов след като чу отговора на министър Московски.
По думите му пловдивското летище е с прекрасни условия за работа, там могат да кацат и най-тежките самолети. "Аеропортът е с една чудесна инфраструктура и аз недоумявам защо такъв обект трябва да се предоставя в частни ръце. Това е все едно държавата да се откаже от кокошката, която снася златни яйца", каза
Славчо Атанасов.
По думите му дотук се е стигнало заради изключително слабата кадрова политика на летището.
"През последните четири години то се превърна в партийна хранилка на определена партия. И резултатите не закъсняха, ето сега, държавата ще се раздели с една чудесна инфраструктура и вместо да я стопанисва и да печели, тя ще я даде на частен инвеститор, за да печели той. Благодаря, че бяхте открит и потвърдихте това, което витае от много време в Пловдив, че държавата ще се раздели с летището. Директно заявявам, че аз и много от гражданите на Пловдив не одобряваме това", заяви
Славчо Атанасов.
"Нямаме пари да поддържаме летищна и пристанищна инфраструктура. Концепцията е да се дават на концесия. Такава е практиката и в Европа", посочи в разгорелия се дебат транспортният министър.
"Конкретно за Пловдив - ще ви кажа, че към пловдивското летище интерес проявява третият по големина в Китай карго оператор. И ако той наистина прояви сериозен интерес и кандидатства, това със сигурност ще доведе много по-голяма добавена стойност за летището, отколкото би могла да си позволи държавата", каза още
Ивайло Московски.