След среща с превозвачите днес
Славчо Атанасов заяви, че проблемът с картите е разрешен. "Изчистихме всички спорни въпроси. До 31 януари ще важат старите карти, за да имаме възможност да се организираме с издаването на новите. След това картите ще се издават от ОП „Организация и контрол на транспорта" начело с
Вичо Кузов. Това са всички карти свързани с пенсионери, инвалиди и ученици. Ще се издават в пет пункта - Байкал, стадион Пловдив и автогарите Север, Юг и Родопи", заяви кметът Атанасов.
Той допълни, че системата остава старата. "Картите ще се издават, както е досега - една карта за всички линии на градския транспорт, решихме и въпроса с придружителите. За миналата година са издадени 3000 карти на инвалиди, а 14 000 на придружители", обясни кметът.
Относно злоупотребите, той заяви, че за да се избегнат карта на придружител ще се издава само с карта на инвалид - един инвалид, един придружител. "Така ще намалим решително злоупотребата. Поемам отговорността и от първи януари билетът в градския транспорт ще струва 70 стотинки - тоест с десет повече. В същото време няма да се увеличава цената на социалния билет за преференции, той ще остане на цена 30 стотинки, както е досега. Цената на билетите не е мърдала три години, тук съм съгласен с превозвачите, имаше доста увеличения на горивото и на материалите", допълни Атанасов.
Той заяви, че цените на картите няма да се увеличават и ще останат същите. "Издават се според дохода, цената е от 5 до 40 лева в зависимост от дохода. Тук също си поемам отговорността за нарушението на Наредба номер 2 на финансовото министерство, смятам, че тя не е съвършена, подготвям писмо до министрите на финансите и на транспорта, за да се коригират недоумиците в двете регламентиращи наредби, в които има някои абсурди - знаете, трябваше да издаваме за всяка линия карта и то на всеки месец. Това е абсурдно, затова, ако трябва ще си платя глобата като кмет за нарушението на тази заповед", обясни
Славчо Атанасов.
"Смятам, че хората ще са удовлетворени от решенията ни. Запазваме социалните придобивки на хората и удобството, което беше до момента. И веднага добавям, че според Наредба 2 това не трябваше да е така. Затова ще поискам от двамата министри да се актуализират наредбите. Над 80 хиляди са ползващите преференции при пътуване. Пловдив е единственият град, където има такава социална политика в областта на транспорта", допълни Атанасов.