Има ли Пловдив нужда от
теглене на многомилионен заем и ще подкрепите ли това предложение на общинската администрация в Общинския съвет? Тези въпроси
Plovdiv24.bg ще задава в близките дни на политици и общински съветници, от които реално зависи дали това ще се случи.
Днес даваме думата на независимия
Слави Георгиев, който написа следното в социалната мрежа Фейсбук:
"Кметът
Здравко Димитров отново говори за многомилионен заем като единствено спасение за развитието на Пловдив. Заплашва и с вдигане на данъци, ако не бъде изтеглен заем. Разбира се, възможни са и двете, стига да получат одобрение от Общински съвет и да има кой да понесе политическата отговорност.
Здравко Димитров обича много да говори за опит в частния бизнес и да порицава общинските съветници. Затова дължи отговори на множество въпроси:
1. Съгласен ли е със структурата на разходите в община Пловдив и какви действия предприе, за да реформира общинската администрация и общинските предприятия? Една частна фирма, ако можем да приемем сравненията на кмета
Здравко Димитров, ще пристъпи ли към теглене на заем, когато 65% от приходите и отиват за заплати и осигуровки, а ако добавим издръжката и на общинските предприятия, процентът гони 90.
2. На какви анализи се предлагат обектите за многомилионния заем? Защо анализите за решаването проблемите на трафика се крият от общинските съветници и гражданите на Пловдив? Как може да се гарантира на общинските съветници, че ще вземат мотивирано и информирано решение, без то да почива на необходимите анализи, които са извършени от независими експерти след задълбочени проучвания, но така и не виждат публичност.
3. Какъв град иска да развива кметът
Здравко Димитров? Град за автомобилите или град за пешеходците? Съотношението автомобили към жители на Пловдив е 2: 3 или 150 000 регистрирани автомобили, срещу 350 000 жители. Или 60% от гражданите на Пловдив нямат никакво отношение към планираните грандиозни вътрешноградски магистрали и рингове. Запознат ли е кметът
Здравко Димитров, че нито един западноевропейски град не е успял да разреши проблемите си със трафика чрез нови пътища, а чрез програми за пренасочване на гражданите към различни видове градски транспорт.
4. Когато кметът
Здравко Димитров, говори за вдигането на данъци, то това не е нещо непременно лошо, отчитайки неколкократното увеличение на минималната работна заплата, инфлационните процеси и двукратното увеличение на застраховката "Гражданска отговорност". Но за да поискаш от гражданите увеличаване на данъчния им товар, трябва да покажеш съпричастност, а именно да си готов да ги разтовариш от бремето на нереформирана общинска администрация и предприятия. В политиката и живота преди да поискаш, трябва да дадеш. Преди да се освободят свободни ресурси от настоящият приходен обем и изрязване на лошите разходи, е немислимо да искаш повече данъци само за да продължиш да издържаш раздута администрация.
Да кажем да на нови инфраструктурни обекти чрез заем само след представянето на анализи, доказващи тяхната целесъобразност и полезност и само след реформи на една закостеняла община.
Всичко останало би било подобие на т.н."Чомаков заем" от "Райфайзенбанк", при който бяха проведени обществените поръчки, но изпълняваните обекти бяха минирани от некоректни фирми, строителните обекти бяха задръстили целия град и всичко продължи повече години, отколкото гражданите на Пловдив могат да понесат".