© Plovdiv24.bg | | - Г-н Георгиев, пловдивският лидер и кандидат за кмет от ГЕРБ Иван Тотев смята, че Славчо Атанасов е всъщност номинация едва ли не на БСП. Така ли е и кои хора според вас ще гласуват за Атанасов?- Областният управител е изпаднал в пълна политическа и идейна безизходица. Не само за изминалите няколко години, а дори и в самата му кампания не можем да чуем от него конкретно какво е направил или би свършил за града. Точно затова смятам, че той е в паника и единственото, което му остава, е отчаяно да тиражира неистини, усещайки липсата на подкрепа дори от хора от собствената му партия. За разлика от него, Славчо Атанасов не е кандидатът на партиите, а на хората на Пловдив. Много пъти доказа, че за него интересите на Пловдив са над всичко, докато Тотев до ден днешен се държи като партиен послушник и софийски чиновник.
- Тотев обаче не смята така и обвинява ВМРО-НИЕ и Славчо Атанасов в празно говорене и нищоправене?
- Областният е представител на правителството, при което България има най-високата безработица в Европейския съюз. Допусна се небивало увеличение на цените на тока и парното, както и на храните. Усвояването на средствата от еврофондовете е най-ниското в целия ЕС. Говоря за правителството, което на два пъти не успя да получи доверие от европейските ни партньори за влизането ни в Шенген. България е в челната тройка на ЕС откъм контрабандата. Иван Тотев е послушник на тази власт и тежко на Пловдив, ако дойде време той да управлява Пловдив, както се управлява държавата. Ужас! Да припомним, че в нито един момент този човек не защити интереса на Пловдив, когато ставаше дума да получим парите от софийския боклук, които по договор се полагаха на града. Същевременно за 4 години екипът на Славчо Атанасов направи 6 нови детски градини, един нов мост над Марица, разшири и преасфалтира повечето от основните булеварди, пусна първият Екологичен завод за отпадъци в страната, отвори изцяло обновения Археологически музей и реконструира Градския дом на културата, който е пред завършване. Качествено променихме почистването и озеленяването на Пловдив. 80 000 пловдивчани пътуват с преференции в градския транспорт. Тотев говорил за нищонеправене. А той какво е направил? Хвали се с Летище Пловдив, което се направи в миналия мандат на правителството. Проектът за Римския стадион, който изпълнява, беше спечелен още от предишния областен управител Тодор Петков, а сега, под ръководството на Тотев, е зациклил.
- Звучите, сякаш Пловдив се е разминал с кризата. Градът все пак сигурно има проблеми за решаване?
- Не, Пловдив не се размина с кризата. Но общинските финанси тук се управляват добре и кредитният рейтинг на Пловдив бе увеличен, докато десетки общини в страната изпаднаха в неплатежоспособност. Общината под ръководството на Славчо Атанасов се справи с немалко от градските проблеми. Безспорно е време да се концентрираме върху увеличаването на доходите на пловдивчани. Веднага казвам, че това е основно задача на правителството, но съм убеден, че и местната власт си има своите лостове косвено да въздейства върху качеството на живота на хората. Така че, няма да търсим вината за ниските ни заплати само в кризата и в държавата, а ще се стараем да подобрим тези условия в Пловдив.
- Как на практика да стане това?
- Ами например със създаване на добри условия за бизнеса. Това ще разкрие и нови работни места, ще се увеличат и заплатите. Безспорно в България е най-благоприятното данъчно облагане в целия Европейски съюз. Твърдя, че Пловдив конкретно поддържа едни от най-ниските данъци и такси за бизнеса в цялата страна и се преборихме за това след немалко разправии в общинския съвет. За последните години например таксата "битови отпадъци" за юридически лица е близо два пъти по-малка, отколкото в София и е една от най-ниските в сравнение с другите големи градове. Ето така помагаме на бизнес сектора и затова край Пловдив има все повече предприятия. Освен това, по официални данни на Евростат, покупката и наемането на индустриален терен или офис би струвало най-малко на един предприемач, който избере Пловдив в сравнение със столицата, Варна или Бургас.
- А за останалите данъци и такси какво е положението в Пловдив?
- Данък недвижими имоти тук също един от най-ниските, 1.5 промила, не е пипан от края на 90-те години, отново е по-нисък от този в София и Варна. За най-масовия клас автомобили данък МПС отново е най-приемлив в Пловдив в сравнение със София, Варна, Бургас и Велико Търново - при нас е почти на долната граница, която регламентира законът - малко над 60 ст., при положение, че горният праг по закон може да стигне 1,50 лв. Туристическият данък в Пловдив също е на долната граница - 60 ст. на нощувка за категория 3*, в Бургас е 2 лв. примерно, в София - 1.80. Намали се и таксата за преместваемите съоръжения в Пловдив. Точно тези условия докараха в нашия град световноизвестни компании. Например проверих наскоро, че почти половината от фирмите с италианско участие в България са регистрирани в Пловдив.
- Защо тогава някои от опонентите Ви казват, че градът не се развива, че изостава?
- Това не е вярно. Пловдив продължава да се развива, не само заради нещата, които изброих. Пловдив остава най-голямото културно средище на България, тук учат студенти и идват да работят хора от цялата страна, общината пое дофинансирането на музеите, на театъра, на операта и на библиотеката, за да имаме ние качествен културен живот. Обидно е кандидатът за кмет на ГЕРБ да обяснява как градът ни не бил европейски. Всички високи гости се захласват от красотата и уредеността на нашия град. В Пловдив сме се постарали да осигурим максимално добър климат и за бизнеса, и това не са празни приказки. В този мандат общината е издала около 2500 разрешителни за строеж, с предвидени 3 милиона квадратни метра РЗП - цифрите са достатъчно показателни. Говорим грубо за около 700 млн. лева инвестиции в Пловдив за последните няколко години. Другият въпрос, с който не спираме и няма да спрем да се занимаваме, е инфраструктурата на града. Вторият град на България задължително трябва да е изряден по отношение на нея и като казвам това, не говоря само за уличните дупки. Между другото, лично Иван Тотев води персонална война срещу Пловдив, когато генерално трябваше да се реши въпросът с инфраструктурата на града. Става дума за двата заема за преасфалтиране на улици и строителство на още детски градини и спортни съоръжения, които бяха спрени. Областният използва личните си контакти в Министерски съвет, за да не се реализират тези проекти от Славчо Атанасов. С това самият Тотев лиши Пловдив от десетки милиони лева инвестиции в градската икономика. За съжаление и той като областен управител също не реализира нищо за града си. За сметка на това Славчо Атанасов и екипът му имат започнати още много капиталови обекти, които ще намерят финансирането си, ще улеснят живота на хората и ще разкрасят още повече града. |