Таксиметровите водачи в Пловдив са доволни, че отново ще возят на реални цени, а не както досега. Според тях да работиш на промоционални тарифи е чиста експлоатация. Представители на гилдията не скриха задоволството си, че все пак някой е потърсил сметка на шефовете им, които според тях са най-облагодетелствани от обявяваните промоции.
Клиентите, разбира се, не са очаровани от идеята за премахването на промоционалните такси. Независимо обаче, че потребителите отново ще трябва да се возят на по-високи цени, те едва ли ще се откажат от таксиметровата услуга. Защото, както твърдят някои от тях - след определен час автобусите на градския транспорт просто спират да се движат и използването на такси си остава почти единствената алтернатива за придвижване из града.
Припомняме, че преди два дни Комисията за защита на конкуренцията установи нарушения на чл. 29 от ЗЗК и наложи санкции на 8 дружества, предлагащи таксиметрови услуги в Пловдив, както следва: "Радио-Интер такси" ЕООД - 1500 лв., "Бига-Такси-Комерсиал" ЕООД - 2280 лв., "Бига-Комерсиал" ЕООД - 31290 лв., "Европа 1" ООД - 7560 лв., "Елма" ООД - 17150 лв., "Егед-транс-груп" ЕООД - 360 лв., "Транспортна компания лидер" ООД - 1170 лв. и "Виайлет" ООД - 1020 лв. КЗК постанови прекратяване на нарушенията. Решението за прекратяване подлежи на незабавно изпълнение.
Производството установи, че ответните дружества предлагат от февруари 2011 г. промоционална тарифа за превоз на пътници от точка до точка. Част от тях предлагат фиксирана максимална цена на превоза от 3 лв., а други отстъпка от таксата над 5 лв. - най-често 20%.
КЗК счита, че определянето на "таван" и отстъпка от крайната цена на превоза противоречат на нормативните изисквания и поставят в неравностойно положение останалите превозвачи на пазара, които стриктно съблюдават правилата за формиране и определяне на цената на таксиметровата услуга.
С определянето на таван ответните дружества си осигуряват по непозволен начин пазарно предимство пред своите конкуренти, което води до изкривяване на търсенето и пренасочване на потребителите към техните услугите, което противоречи на добросъвестната търговска практика.
"..ВЕЧЕ ЩЕ СЕ ПЛАЩА КОЛКОТО ПОКАЗВА АПАРАТА!.." по-точно вече ще се плаща колкото си го докарат с помпичката :Ж всеки си има права и задължения(отговорности).всеки в България се трепе да си търси правата, но нека се замислим колко малко си изпълняват отговорностите както трябва, за да очакват нещо :Ж Ето затова сме на тоя хал и няма и скоро да е друго,защото сме си такова племе.А все пак всички сме хора, но нито таксиметровите мислят за средностатистическия човек,нито ние ги имаме за хора.
Ситуацията май си заслужава да попитаме главната дирекция -конкуренция-на европейската комисия какво мисли по въпроса!!! Как мислите уважаеми съграждани?
Явно доста хора в Пловдив не разбират зна4ението на думата ПРОМОЦИЯ вероятно и на много други думи, но това си е техен проблем. явно не правят разлика и м-у градски транспорт и такси,но те знаят кои каде щял да дреме и да правят сметките на другите. неблагодарна сган та нали ако не бяхме "простите бакшиши"да ви возим на половин цена много от вас изобщо нямаше да сте се ка4вали в такси))) и така , а за по-знаещите тарикати моя съвет е да си купят по една кола за 30-40хиляди лева (как със заплата 300лв незнам) да и сложат метан или каквото знаят там и за 5 лв да пътуват за на майка им Г***А тъп народ слаба държава, докато от горе ни размазват(ВСИ4КИ) а ние се изяждаме един-друг , така ще бъде
Колко ми е смешно,когато ние българите(о да ние) говорим винаги ,че сме много "тъп народ",а в това число мислено не включваме себе си:-) Но уви, г-н Мито ,след като "ни" лепвате този етикет,немога да разбера защо и вие културно не се причислите към нас. Какви са тези нравоучения все на база "вие сте тъпи,аз ще ви светна,защото съм по-умен. Отделно, защо трябва винаги да се делим на "таксиджии -потребители", "локо-ботев", "чалга-рок","вие тарикатите-и аз какво?"баш тариката"-нима не сме един народ? Стига с тези кваилификации,защото и вие спадате към тях!
Никой не те е карал да ставаш бакшиш , като не ти изнася спри да въртиш геврека. Обиждаш че народа е тъп , сам казваш че заплатите са по 300 лв ... а редно ли ти се струва ако хората работят за по 15-20 лв надник на ден половината на такива като теб да ги дадат за курс 10 мин ?
за това подска4айте срещу ниските заплати ,а не срещу тези който също се 4удят как да свържат двата края такситата не са увели4ени просто нямат отстъпка ток,вода и горива се увели4ават през ден и без при4ина ,но това май за никой не е проблем???
Отдавна не съм ползвала такси. Движа се предимно пеша в краен случай с автобус. И 3 лева да ми струва таксито с автобуса отиване и връщане ми е 2 лева. Не мога да си позволя да не си правя сметка за левчето от една страна, а от друга предпочитам да го заделя за по - смислено нещо от това да се возя. А понякога предвижването пеша е по - бързо - минавам напряко и пропускам задръстванията :)
Едва ли има друга държава, която да глобява тези, на които им се работи и да толерира тези, на които не им се работи! Колкото до промоциите- един бакшиш подмина 30 метра входа на ресторанта за да може апарата да подмине 5-те лева и така ползвах отстъпка от 20% , т.е. платих 4лв. вместо пормоционалните 3лв. На връщане пък друг, също "промоционален" обиколи половината град за да си вземе приятелката, като ми зададе риторичният въпрос "нали нямаш против?"(!!!), апарата отчиташе нещо си, и когато ме докара си поиска 5 лв, въпреки промоциите и ала- бала! Нека си пожелаем хубаво време, а бакшишите да си висят по стоянките в очакване на огромните печалби.
А на 4,90 спирай,спирай тук е идеално как е? пробвай с твоята кола какво разстояние ще измине6 с 3лв гориво правихме го за да са доволни гражданите ,а за благодарност пак бакшишите криви
по-скоро такива като теб ще висът по спирките и ще си ходят пеш защото няма да има кои да ви разкарва без пари за да му викате сопол от мишки гладни не вадим пари )))
абе младежи возите се в коли за по 20-30 хиляди лева как се избиват тия пари никoй не иска да си помисли нали всеки си мисли за собствения газззззззз таксиметровите шофьори изминават мин 200км на ден а как се кара 200 км по тия разбити улици всеки ден пак никoй не го мисли това, плащаш ВИНЕТКА,ЗАСТРАХОВКА,ПРЕГЛЕД НА КОЛАТА НА 6 МЕСЕЦА,ПРЕГЛЕД НА ГАЗОВАТА БУТИЛКА,ВСЯКА ГОДИНА ОБ6ТИНСКО,ВСЯКА СЕДМИЦА ЕФИР ,ВСЯКА СЕДМИЦА ВСЕКИ шОФЬОР ИМА МЕСЕчНИ ТАКСИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ КАТО ВСЕКИ ГРАЖДАНИН ДА ПЛАщА ТОВА СА ТОК,ВОДА,ТЕЛЕФОН,КАБЕЛНИ ТЕЛЕВИЗИИ ,ЯДЕНЕ ЖЕНА ДЕЦА И ОщЕ КВИ ЛИ НЕ РАБОТИ ,СПОРЕД МЕН ТРЯБВА НАРОДА ДА СЕ ЗАМИСЛИ чЕ ЗАПЛАТИТЕ АКО СА ПО ВИСОКИ НЯМА ДА ТИ Е СКЪПО ДА ПЛАТИш 4 ИЛИ 5 ЛВ ЗА ТАКСИ ДА СИ СВЪРшИш РАБОТАТА ДАНО МАЛКО ДА ЗАХАПИТЕ ОТ ГОРЕ НАПИСАНОТО
Еми така ще е като всеки 2-ри селянин кара такси в Пловдив! Докато не се наложи таван на броя на такситата в града никой няма да е доволен! Всеки втори неграмотник който за никакъв друг Х*Й не става скача на таксито пари да вади! Да ама Не!
и да не говорим, че 99% от тях не спазват правилата за движение, а и сигурно не ги познават. според мен всички, които карат таксита, трябва да минават на проверовъчен от кат поне 2 пъти годишно, да се научат, че жълтите коли нямат специален режим на движение като линейки, пожарни и полиция.
Просто,беше време да бъдат премахнати.Не може след ,като цените скачат и те да продължават да возят на точки.Имам приятел такси и знам колко изнервен се прибира в къщи от тези отстъпки и е на косъм от раздяла с приятелката си ,но хората не знаят колко задължения имат и си мислят, че като вземат 5 лв са чисти за тях.Средният им разход е около 45-50 лв на ден,а за 12ч. работа вадят 60 -70,а имат право по 8ч.работа.Така че с по-малко работа пак,ще вадят същите пари ,с по-малък риск от ПТП и не толкова изморени и изнервени в къщи и по-малко ремонти на колата.
Еми така ще е като всеки 2-ри селянин кара такси в Пловдив! Докато не се наложи таван на броя на такситата в град никой няма да е доволен! Всеки втори неграмотник който за никакъв друг Х*Й не става скача на таксито пари да вади! Да ама Не!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.