Таксиметровите водачи в Пловдив са доволни, че отново ще возят на реални цени, а не както досега. Според тях да работиш на промоционални тарифи е чиста експлоатация. Представители на гилдията не скриха задоволството си, че все пак някой е потърсил сметка на шефовете им, които според тях са най-облагодетелствани от обявяваните промоции.
Клиентите, разбира се, не са очаровани от идеята за премахването на промоционалните такси. Независимо обаче, че потребителите отново ще трябва да се возят на по-високи цени, те едва ли ще се откажат от таксиметровата услуга. Защото, както твърдят някои от тях - след определен час автобусите на градския транспорт просто спират да се движат и използването на такси си остава почти единствената алтернатива за придвижване из града.
Припомняме, че преди два дни Комисията за защита на конкуренцията установи нарушения на чл. 29 от ЗЗК и наложи санкции на 8 дружества, предлагащи таксиметрови услуги в Пловдив, както следва: "Радио-Интер такси" ЕООД - 1500 лв., "Бига-Такси-Комерсиал" ЕООД - 2280 лв., "Бига-Комерсиал" ЕООД - 31290 лв., "Европа 1" ООД - 7560 лв., "Елма" ООД - 17150 лв., "Егед-транс-груп" ЕООД - 360 лв., "Транспортна компания лидер" ООД - 1170 лв. и "Виайлет" ООД - 1020 лв. КЗК постанови прекратяване на нарушенията. Решението за прекратяване подлежи на незабавно изпълнение.
Производството установи, че ответните дружества предлагат от февруари 2011 г. промоционална тарифа за превоз на пътници от точка до точка. Част от тях предлагат фиксирана максимална цена на превоза от 3 лв., а други отстъпка от таксата над 5 лв. - най-често 20%.
КЗК счита, че определянето на "таван" и отстъпка от крайната цена на превоза противоречат на нормативните изисквания и поставят в неравностойно положение останалите превозвачи на пазара, които стриктно съблюдават правилата за формиране и определяне на цената на таксиметровата услуга.
С определянето на таван ответните дружества си осигуряват по непозволен начин пазарно предимство пред своите конкуренти, което води до изкривяване на търсенето и пренасочване на потребителите към техните услугите, което противоречи на добросъвестната търговска практика.
Явно доста хора в Пловдив не разбират зна4ението на думата ПРОМОЦИЯ вероятно и на много други думи, но това си е техен проблем. явно не правят разлика и м-у градски транспорт и такси,но те знаят кои каде щял да дреме и да правят сметките на другите. неблагодарна сган та нали ако не бяхме "простите бакшиши"да ви возим на половин цена много от вас изобщо нямаше да сте се ка4вали в такси))) и така , а за по-знаещите тарикати моя съвет е да си купят по една кола за 30-40хиляди лева (как със заплата 300лв незнам) да и сложат метан или каквото знаят там и за 5 лв да пътуват за на майка им Г***А тъп народ слаба държава, докато от горе ни размазват(ВСИ4КИ) а ние се изяждаме един-друг , така ще бъде
Колко ми е смешно,когато ние българите(о да ние) говорим винаги ,че сме много "тъп народ",а в това число мислено не включваме себе си:-) Но уви, г-н Мито ,след като "ни" лепвате този етикет,немога да разбера защо и вие културно не се причислите към нас. Какви са тези нравоучения все на база "вие сте тъпи,аз ще ви светна,защото съм по-умен. Отделно, защо трябва винаги да се делим на "таксиджии -потребители", "локо-ботев", "чалга-рок","вие тарикатите-и аз какво?"баш тариката"-нима не сме един народ? Стига с тези кваилификации,защото и вие спадате към тях!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.