Таксиметровите водачи в Пловдив са доволни, че отново ще возят на реални цени, а не както досега. Според тях да работиш на промоционални тарифи е чиста експлоатация. Представители на гилдията не скриха задоволството си, че все пак някой е потърсил сметка на шефовете им, които според тях са най-облагодетелствани от обявяваните промоции.
Клиентите, разбира се, не са очаровани от идеята за премахването на промоционалните такси. Независимо обаче, че потребителите отново ще трябва да се возят на по-високи цени, те едва ли ще се откажат от таксиметровата услуга. Защото, както твърдят някои от тях - след определен час автобусите на градския транспорт просто спират да се движат и използването на такси си остава почти единствената алтернатива за придвижване из града.
Припомняме, че преди два дни Комисията за защита на конкуренцията установи нарушения на чл. 29 от ЗЗК и наложи санкции на 8 дружества, предлагащи таксиметрови услуги в Пловдив, както следва: "Радио-Интер такси" ЕООД - 1500 лв., "Бига-Такси-Комерсиал" ЕООД - 2280 лв., "Бига-Комерсиал" ЕООД - 31290 лв., "Европа 1" ООД - 7560 лв., "Елма" ООД - 17150 лв., "Егед-транс-груп" ЕООД - 360 лв., "Транспортна компания лидер" ООД - 1170 лв. и "Виайлет" ООД - 1020 лв. КЗК постанови прекратяване на нарушенията. Решението за прекратяване подлежи на незабавно изпълнение.
Производството установи, че ответните дружества предлагат от февруари 2011 г. промоционална тарифа за превоз на пътници от точка до точка. Част от тях предлагат фиксирана максимална цена на превоза от 3 лв., а други отстъпка от таксата над 5 лв. - най-често 20%.
КЗК счита, че определянето на "таван" и отстъпка от крайната цена на превоза противоречат на нормативните изисквания и поставят в неравностойно положение останалите превозвачи на пазара, които стриктно съблюдават правилата за формиране и определяне на цената на таксиметровата услуга.
С определянето на таван ответните дружества си осигуряват по непозволен начин пазарно предимство пред своите конкуренти, което води до изкривяване на търсенето и пренасочване на потребителите към техните услугите, което противоречи на добросъвестната търговска практика.
Щом на толкова фирми им удисва 3 лв. от точка до точка защо и останалите не го направиха и хората нямаше да има какво да избират и щяха да си викат кола от която и да е фирма. Всички карат на метан и не е тайна че и 3 лв. си е печалба особено в град 10км. Бакшишите са алчни! Защита на конкуренцията,а защитата на нещастния и вече незнайно от къде ли не одран,излъган и притиснат до всички възможни стени ПОТРЕБИТЕЛ?!?!-но на кой ли му пука...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.