Пловдив, 19.04.2021 г. – Служители на Kaufland България и техните семейства се включиха в акция по залесяване на 150 липи в Пловдив. Въпреки дъжда през изминалия уикенд екипът от доброволци на компанията засади медоносната горичка близо до ЖП гарата в "Тракия". В инициативата участва и кметът на района
Костадин Димитров.
Представители на общинското предприятие "Градини и паркове" инструктираха доброволците как да засадят фиданките правилно, така че след няколко години районът да се превърне в медоносна горичка и в приятно място за разходка.
"Доброволческата ни акция е свързана с нашите усилия за опазване на биоразнообразието. Затова решихме да засадим именно липи, които са медоносни дървета. Те са подходящи за пчелите и другите опрашващи насекоми, които имат ключова роля за биоразнообразието. Без тях нямаше да има плодове, зеленчуци и цветя, от тях зависи храната ни", каза Гергана Димитрова, мениджър "Корпоративни комуникации“ в Kaufland, която също се включи в залесяването.
Акцията е и по повод 15-годишнината на Kaufland България. Първият хипермаркет на компанията в страната е открит през 2006 г. именно в пловдивския район "Тракия“.
Корпоративното доброволчество и дарителството от работното място са част от цялостната политика за устойчиво развитие, която Kaufland България разгръща под слогана "Действията носят промяната". От екипа на компанията даряват ваучери за пазаруване, които са тяхна месечна социална придобивка, за каузата на Националната асоциация за приемна грижа (НАПГ). Служителите се включват и в акции за даряване на хранителни продукти на партньорски организации, подпомагащи хора в нужда.
В календара за корпоративно доброволчество са още акции по почистване и вътрешни базари. За своите инициативи служителите на Kaufland са носители на приза "Спасители на детството“ на НАПГ и на Годишен знак за дарителство, учреден от фондация BCause, Българското дружество за връзки с обществеността, Българската асоциация за управление на хора и Българска асоциация на КСО специалистите.
Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.