© Plovdiv24.bg | | Диспечерските данни на EVN България показват, че общо за периода 24 декември-28 декември 2014 г. включително клиентите на дружеството са консумирали общо 128 482 000 киловатчаса електроенергия. Тези стойности са по-ниски спрямо потреблението през същия период миналата година, когато са консумирани общо 143 083 000 киловатчаса. Върховото потребление през изминалите почивни дни е регистрирано между 18:00 и 19:00 ч. на 28 декември 2014 г. Тогава са регистрирани 1 524 000 киловатчаса консумирана електроенергия, сочат диспечерските данни на дружеството. За сравнение върховото потребление за същия период на 2013 г. е регистрирано между 17:00 и 18:00 ч. на 24 декември 2013 г. Тогава са регистрирани 1 655 000 киловатчаса консумирана електроенергия.
EVN България напомня, че по време на активния зимен сезон традиционно потреблението на електроенергия се увеличава значително, главно за отопление, топла вода и използване на различни електроуреди.
EVN България информира отново, че важно значение за консумацията на електроенергия имат различни фактори, някои от които са: • режим и интензивност на потребление при всеки клиент/всяко домакинство • състояние на жилищната сграда/имот: външни стени, прозорци, врати, покрив, под и т.н. • налице ли са енергийноефективни мерки в имота/сградата • външна температура: понижението на външната температура с 1 °C увеличава потреблението на енергия за отопление с около 10% • вид и брой на използваните уреди и техният клас на енергийна ефективност • поведението при ползване на електроуредите • брой помещения в жилището, които се отопляват, брой живущи в жилището и др.
Важно за всеки клиент е периодично да следи своята консумация на електроенергия чрез сверяване данните от измервателния уред (електромер).
Специалистите в диспечерските центрове на EVN България осъществяват денонощен мониторинг на мрежата. Общо 76 дежурни екипа на EVN България са в постоянна готовност да работят при зимни условия за нормализиране на захранването в случаи на необходимост. Дружеството има възможност за включване на допълнителен брой сътрудници и техника.
Денонощно на разположение на клиентите е денонощният телефонен център на дружеството:
ЕVN България Телефонен център 24 часа в денонощието 0700 1 0007 - телефон при липса на захранване 0700 1 7777 - телефон за обща информация и справки 0700 1 0207 - телефон за автоматична проверка на сметка еmail: info@evn.bg www.evn.bg |