"По-добре сега да ме коментират, отколкото някое дете да бръкне в контакта, да стане нещо и след това да ме коментират", сподели собственикът на ресторант "Айсберг" Росен Бадев за
Plovdiv24.bg. Той коментира публикацията на клиентка на заведението,
която е останала засегната от отношението към детето й.
"Родителите дойдоха след 20:30 в съботната вечер. Лично аз ги настаних на хубава маса. Те бяха доволни, поръчаха си и след това оставиха детето на произвола на съдбата. В заведението имаме папагал. Детето отиваше и закачаше папагала, тичаше из масите".
"Отидох при родителите и учтиво ги попитах дали имат таблет и може ли детето да си играе с него и да остане на масата. Ние нямаме детски център. Хората вечерят и не е хубаво детето да ги притеснява. Те не взеха никакво отношение.
След малко отидох втори път и направих забележка. Жената ме попита: "Аз какво трябва да й кажа?". Отговорих й, че не знам какво да каже, но детето притеснява другите клиенти. Отново я помолих да даде на детето телефон или таблет.
Малко по-късно те са поискали от севритьорката сметката. Платили са я с думите: "Вашият шеф ни изгони".
Няма как да си гоня клиентите. Има родители, които смятат, че ние сме детски център. Имало е случай, когато детето на посетители е било на улицата и те не го виждат.
Имахме ситуация, когато детето се беше заключило в тоалетната, а майката спокойна е на масата. Дойде друг клиент, за да ни сигнализира, че детето не може да си отключи тоалетната.
Деца се оставят сами на възраст около 4-5 години. Започнах да казвам на децата, че само с родителите могат да ходят до тоалетната. Когато се заговорят, част от родителите забравят да проверят, къде им е детето.
Правим забележки основно когато притесняват и останалите клиенти на ресторанта. Ние нямаме детски център. Нямаме възможност за такъв. Посетители искат да дойдат, да си оставят децата, да си пият виното или бирата, а аз да вървя след тях.
Искам да има спокойствие и ред в заведението. Хората да идват, да вечерят и да останат с добро впечатление. От 20 години имам този ресторант. За мен е недопустимо да си гоня клиентите.
Знам, че винаги ще има недоволни клиенти. Не мога да угодя на всички. Аз не се сърдя, всеки има право да коментира - храна, обслужване. Искам да имам ресторанта още дълго време и той да работи. Това е моята гледна точка.
Ако стане нещо лошо с детето в ресторанта, пак ще пишат за мен. Ако някое дете бръкне в някой контакт, сигурно аз пак ще бъда отговорен. Тогава ще е късно за реакции."