Специалист за пробива под гарата: Ще има голям проблем с трафика поне за 2 години
Изграждането на пробив под централна жп гара в Пловдив вероятно ще бъде отложено във времето, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Днес в НКЖИ беше отворена единствената оферта в процедурата по ЗОП. Предложението е на "Обединение Проект Пловдив", в което влизат "Трейс груп Холд" и "Балкантел" ООД.
Консорциумът предлага цена от близо 112 милиона лева без ДДС. Срещу тази сума строителят ще модернизира железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и ще изгради комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. Предложената цена е по-висока от обявената от държавата сума, която възлиза на малко под 80 млн. лв.
Според инж. Емил Бойчев - председател на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране - Пловдив заради разминаването в цифрите поръчката трябва да бъде прекратена, както изисква ЗОП.
"Преди няколко месеца бяхме поканени в Общината да ни представят схемата на пробива под Централна гара. Проектът като технология не е добър, ще има голям проблем с трафика за период от поне две години, тъй като ще засегне кръговото на гарата и булевардите "Христо Ботев" и "Васил Априлов"" - обясни инж. Бойчев. Той уточни, че на практика няма идеен проект за пробива, а това, което им е било представено, било схема.
Общественаната поръчка на НКЖИ обхваща пробив под гарата, чрез който ще се свържат булевардите "Васил Априлов", от една страна и "Македония" и ул. "Димитър Талев", от друга. Включена е смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, направа на пешеходни пасарелки и подлези. Изпълнението е разделено на три етапа - проектиране, строителство и издаване на сертификат за оперативна съвместимост.