Специалисти: Бетонният мост трябва да бъде с 3 ленти, а пътят под Гарата - с 4!

Автор: Диана Бикова
Коментари (20)
08:21 / 23.11.2019
11370
Бетонният мост и автомобилният подлез под централна гара не са взаимозаменяеми, тъй като провеждат различни транспортни потоци. Мостът трябва да се запази, реконструира и разшири съгласно съвременните нормативи - общо три ленти за движение. Подлезът трябва да бъде четирилентов, с по две ленти в едната посока, с разделителна ивица. Това е официалното становище на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/ - Пловдив. То е изпратено до областния управител, кмета на Пловдив и председателя на Общинския съвет, предаде репортер на Plovdiv24.bg

В становището, подписано от председателя на РК на КИИП - Пловдив инж. Емил Бойчев, се обяснява предназначението на двете съоръжения и защо трябва да функционират и двете. Бетонният мост е предназначен да свързва южните части на града с централната част и източните райони и обратно и е трасе на много линии от обществения транспорт, които ще се запазят и в перспективния период. Автомобилният подлез ще свързва южните територии със западните и обратно.

Организацията е категорична, че би било катастрофално за Пловдив да се лишава от една основна за града транспортна връзка (Бетонния мост) заради 60% ръст на моторизацията в града през последните 15 години.

КИИП - Пловдив е направила проучване и е установила категорично, че е възможно реконструиране на моста и подходните стоманобетонни рампи.

"Надколовозната част - същински "Бетонов мост" подлежи на реконструкция и разширение. Двете северни стоманобетонни рампи е възможно да се повдигнат до необходимото ниво с реконструкция на стълбовете и устоите им. Южната рампа е земно-насипна и преработката й не представлява проблем от конструктивна гледна точка" - пише в официалното становище.

Инженерите смятат, че изграждането на автомобилен подлез под централна гара по начина, посочен в обявената от НКЖИ обществена поръчка, не е целесъобразно и не е задължително премахването на моста. Според тях трябва да се преразгледат техническите параметри на зададената от НКЖИ открита процедура.

КИИП - Пловдив предупреждава, че е възможна кризисна ситуация в комуникационно-транспортната мрежа в града. Препоръчва се в проекта за изменение на ОУП , който е във фаза предварителен проект, да не променя съставът на първостепенната улична мрежа в града, утвърдена с предишния общ устройствен план от 2007 г.

Виж коментарите (20)

Още по темата (367):
16.02.2025 И сам багерът е багер на най-приоритетния в момента проект за Пловдив
12.02.2025 Правят южната кула на пасарелката до Сточна гара
25.01.2025 Правят шумозащитни предпазни стени до Сточна гара, ще се минава по
пасарелка
25.01.2025 Пробивът под гарата и ремонтите около нея поскъпнаха още с няколко милиона
лева
22.01.2025 Вижте пробива под Централна гара отвътре
09.01.2025 От днес един автобус е с променен маршрут
Още новини от Новини от Пловдив:
Шофьорка към непознат: Благодаря ти от все сърце, че през цялото ...
Изкуствено слънце сътвори изумителна гледка в небето над Пловдив
Пловдив побеля за отрицателно време. Ако продължи да вали така, у...
Силен сняг заваля в Пловдив, според прогнозите ще вали и утре
Две катастрофи затапиха тотално участък от Околовръстното на Плов...
18-годишен вече е с обвинение заради грозните сцени на "Лаута"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).