Вчера в Общината специалисти от "Мотт Макдоналд" - фирмата, наета да изработи генерален план на организацията на движението в Пловдив, са направили презентация на предварителния си доклад, научи
Plovdiv24.bg.
"Представени са ни 10 подробни схеми, които са по различните потоци. Те засягат организацията на транзитното движение, системата на масовия градски транспорт, режимите, забраняващи движението по някои улици, велосипедното движение, посочност и предимство на движението, системата на светофарните уредби, режимите на престой и паркиране, пешеходното движение. Това са подробните схеми - дадени са както на хартиен носител, така и на магнитен. Разработката е от около 20 страници, като тя представлява предварителен проект. Тоест това е първият междинен доклад, а не окончателните схеми, обясни за нашите читатели зам.-кметът
Александър Държиков и продължи:
Предстои те да бъдат разгледани от Експертния съвет, както и от представители на КАТ и до края на юли трябва да имаме становище по този доклад и да го върнем за доработка, която от своя страна също ще отнеме на фирмата около месец.
Има доста интересни идеи, от "Мотт Макдоналд" са обърнали внимание на целия град. Предвижда се много улици и дори цели квартали да станат еднопосочни - например около "Събота пазар", около ул. "Капитан Райчо", в район "Западен".
Експертното мнение на фирмата за идеята на Общината на Сточна гара да има кръгово кръстовище е, че пътникопотоците там най-добре могат да се регулират чрез актуализиране режимите на светофарите, а не чрез кръгово.
Друго тяхно виждане е, че ул. "Богомил" трябва да се отвори към бул. "Цар Борис III Обединител" чрез уширение и допълнителна лента за включване. Въпросът сега е дали тази улица да е еднопосочна, или не", изчерпателен бе Държиков.
"Капана" не бива да се затваря с бариери, категорични са експертите. Те съветват администрацията да превърне най-тесните улици в този квартал в пешеходни зони и да ги маркира с плочки.