Гумени колела, трайна жълта боя върху корпуса, черни ивици отстрани, светлоотразители, са задължителните изисквания за каруците според подготвената инструкция на общината, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
20 на 10 см е изискването за минималния размер на изписания номер. Каруците ще трябва да бъдат регистрирани в кметствата по места, като ще бъдат вписвани в специален регистър и поредният номер в него ще бъде първото обозначение на номера. Оттам след тире ще следва първата буква от наименованието на района - например първата каруца, регистрирана в "Източен", ще носи номер 1-И, а 15-ата в "Южен" - 15-Ю.
"Обмисля се вариант колко да струва евентуалната регистрация, ще се съобразим с ниската платежоспособност на притежаващите каруци хора", съобщи шефът на "Общинска охрана" Тодор Торлаков на пресконференция днес.
Вече е готов паркингът за репатриране на каруци до пожарната в район "Тракия". Реалните действия за преборването на този висящ от години проблем ще започнат след празниците.
"Пловдив рано или късно ще стане истински европейски град. абсолютно забранено е движението на каруци в карето между булевардите "Копривщица", "Христо Ботев", "Източен" и "Марица". Другите, които се движат, ще трябва да се съобразяват със Закона за движение по пътищата. Това ще включва и кожени чулове върху конете, и всички други необходими за случая атрибути", категоричен беше заместник-кметът
Руси Панчев.
Според шефовете на общината няма да е лесно да се преборят с каруците по пловдивските улици, но веднъж започнала, работата ще бъде доведена докрай. Панчев е склонен да се разрешава епизодично преминаване из главните пловдивски улици на возила с животинска тяга в случаите, когато те са пожелана атракция за абитуриенти по наближаващите им балове.