© | | Защо нашите чисто нови автобуси стоят на паркинг и шефът плаща месечно по 50 хил. лв. лизинг, а общественият транспорт в Пловдив се обслужва от 30-годишни коли. Това попитаха служители и работници от транспортната фирма „Никан лайн", с които се срещнаха кандидатите за общински съветници от Коалиция за Пловдив Николай Радев и Ангел Петров. Избирателите поискаха да бъде преразгледан конкурсът за отдаване на линиите на градския транспорт в Пловдив. На срещата присъства и собственикът на дружеството Ангел Батаклиев, също в листата на левицата, който обясни пред работниците си мотивите, с които се кандидатира за общински съветник. Бъдещите съветници увериха, че в следващия мандат на общинския съвет ревизия на конкурсите ще бъде направена. Но това зависи и от вас, заяви Николай Радев, защото сегашната кметска управа е планирала бъдещото си спокойствие чрез някои от кандидат-кметовете, участници в местните избори. Работниците поставиха и въпроса за корупцията, която очевидно „движи" интересите не само в градския транспорт, а и в останалите важни сектори на местната власт. Те поискаха уверението на бъдещите съветници, че корупционните практики ще бъдат ограничени и преустановени. Ангел Батаклиев обясни, че е поканил експерт, който прави оценка на състоянието и капитала на дружество „Градски транспорт" при продажбата му и на 18 октомври фактите ще бъдат огласени в предаване на местна телевизия. Това предприятие през последните 15 години е било крадено безогледно, заяви доц. д-р Сестримски, преподавател в ТУ-София. В договора е било записано, че сградите, съоръженията и автопарка са в добро състояние, но истината е друга. От 90 транспортни средства новите собственици са открили само 22 - 48 автобуса липсват! Големи липси са установени след инвентаризацията, а договорът за покупко-продажбата на „Градски транспорт" е некомпетентно подготвен и пълен с абсурдни изисквания като внасянето на 60 тролейбусни коли, при липса на 32 км от електропреносната мрежа. Данните съобщи доц. Сестримски, консултант-експерт и лицензиран оценител на транспортни дружества, подготвил оценката. Според него, за да се съвземе дружеството е необходимо специално отношение и политика на общината като съсобственик. |