"Искаме да знаем има ли документи за предстоящия ремонт на подлеза на Централна гара. Кой, защо и с чия заповед започва този ремонт? Кой е назначил частната фирма, която охранява в подлеза и какво охранява тя? Съюзите на инвалидите и пенсионерите ни известяват, че преминаването в подлеза е затруднено заради поставената ограда". С тези думи започна срещата между представители на КТ "Подкрепа", на НКЖИ и областния управител на Пловдив по повод поставените заграждения в подлеза на Централна гара преди около 10 дни, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
На тези въпроси отговори представителят на НКЖИ Георги Вардев, който обясни, че комисия по безопасността е направила проверка на подлеза и е констатирала, че той не отговаря на изискванията за достъпна среда. Съставен е протокол от 11 април, на базата на който НКЖИ предприема действия по обезопасяването на съоръжението. И първата стъпка към тези действия е поставянето на въпросната ограда. Ще бъде извършен и ремонт на подлеза.
Представителите на КТ "Подкрепа" не приеха тези думи като отговор на въпросите им и продължиха да питат защо е поставена решетката. И не е ли това начин, по който търговците в подлеза да бъдат принудени да напуснат обектите си.
"Има психологически натиск от частна фирма. От нея получаваме писма, заверени от съдия изпълнител, че експлоатираме тяхна собственост и че трябва да напуснем магазините", заяви още Петър Гаджев от КТ "Подкрепа".
Областният управител обясни, че взаимоотношенията между търговците, наемодателя на подлеза или концесионера не са обект на разговор на днешната среща. Те не са в компетенциите му, към момента се решават в съда. Това, за което той може да вземе отношение, е безопасността на съоръжението. То наистина се нуждае от обезопасяване, но и Венцислав Каймаканов се съгласи с търговците и синдикатите, че ограждението няма никаква функция.
Той подчерта, че е важна безопасността на съоръжението, през което преминават голям процент хора, дори това да означава затваряне на търговските обекти. И щом има протокол, НКЖИ трябва по-бързо да започне работа по това обезопасяване.
В крайна сметка Вардев не назова дата, на която ще започне ремонтът, който ще включва отстраняване на опасните тавани, мазилки, висящи кабели.
"Ще се вземем в ръце. В най-близко време ще започнем ремонта", в безизходица заяви Вардев.
Каймаканов обеща да изясни въпроса с министъра на транспорта. Търговците пък увериха, че са сезирали прокуратурата и полицията.
Търговците имат договори с фирма "Рента груп плюс", която е бивш наемател на подлеза. Подлезът обаче е даден на концесия на "Железопътна гара - Пловдив" на Миролюб Столарски, но все още не е влязла в сила.