ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Становище на ландшафтните архитекти за пробива при Водната палата
Автор: Диана Бикова 10:29 / 25.10.2022Коментари (0)3052
© Plovdiv24.bg
Ландшафтните архитекти излязоха със становище, с което се обявяват против кръстовището на две нива до Водната палата. Ето позицията на съсловната организация:

Становище на Съюза на ландшафтните архитекти, дружество Пловдив относно "Проект за изграждане на Пробив на Водна палата - транспортен възел на две нива за връзка на бул. “Цар Борис III Обединител" и бул. “Марица-юг":

Град Пловдив е един от най-старите градове в света и е възникнал на това място поради наличието на хълмовете и река Марица. От градоустройствена гледна точка наличието на хълмовете и реката в градската тъкан е богатство, с което малко градове в света могат да се похвалят. За съжаление, последните години се наблюдава неглижиране на тези природни богатства, дори се вижда ясната тенденция от "потъване“ на хълмовете в градската структура и тампонирането на река Марица с високи сгради по почти цялото ѝ протежение в рамките на града.

Градът не само, че е "загърбил“ река Марица, но има ясно изразена политическа воля това да продължи - видимо от изменението на Общия устройствен план и от стартиралия проект за пробив до Водната палата.

Натоварването на тази водна ос, около която се е развил града, с транспортна инфраструктура – бързи пътни трасета в комбинация с напречни паркинги, навлизащи в зелените площи, рязко противоречи на съвременните градоустройствени практики и тенденции. Този грешен подход не само, че няма да реши транспортните проблеми на града, но до голяма степен ще го задълбочи. Генерирането на автомобилен трафик в самото сърце на града е порочна практика, отхвърлена отдавна от световните урбанистични тенденции.

Спорният проект изготвен чрез инженеринг процедура, лишен от каквато и да е публичност и сериозно обществено обсъждане, не дава убедителни доводи за своята целесъобразност и повдига въпроси за законността както на процедурата, така и на самото решение.

Ние, като организация, сме категорично против този транспортен проект на Община Пловдив, който:

А. Ще елиминира завинаги възможността да се изгради непрекъснат зелен коридор през целия град в направление Запад – Изток покрай реката;

Б. Ще влоши качеството на въздуха, чрез генериране на допълнителен трафик в сърцето на града;

В. Противоречи на световните урбанистични тенденции за намаляване на автомобилното движение в централните градски части;

Г. Противоречи на Районно устройствената схема на група общини - Пловдив, Родопи, Марица, Куклен и Садово приета през 2011 г.

Д. Противоречи на приетите приоритети в Програма за развитие, поддържане и опазване на зелената система на град Пловдив приета от Общински съвет през 2013 г.

Е. Противоречи на Закона за устройство на територията в няколко аспекта:

Чл.62а, ал.(1), т.4 - Не може да се променя предназначението на съществуващите озеленени площи или на части от тях, реализирани съгласно предвижданията на устройствените планове;

Чл.140, ал.(2) – Визата за проектиране не отговаря на действащия ПУП ПРЗ на ЦГЧ на гр.Пловдив.

Чл.148, ал.2 – разрешението за строеж не е издадено от главния архитект;

Чл.148, ал.12 – разрешението за строеж е издадено преди издаване на разрешение за премахване на дървесната растителност;

Ж. Ще утежни градския бюджет с наказателни финансови санкции от страна на МРРБ.

Може да кажем, че град Пловдив е града на изпуснатите възможности, поради грешни градоустройствени практики (ясно видими, като анализираме световните тенденции), които нанасят непоправими щети на градската структура – щети, които или е невъзможно да бъдат коригирани, или цената, която биха платили нашите деца би била непосилна.

Продължаването на този принцип на действие от страна на градските власти – неглижиране на обществения интерес, проформа обществени обсъждания и реализирането на определени спорни политики на всяка цена, води до презастрояване на градската структура, задълбочаване на транспортните проблеми и влошаване на средата на обитаване в града.

И нека не забравяме, че сме взели града назаем от нашите деца!

24.10.2022 г.


Още по темата: общо новини по темата: 266
07.11.2024 »
24.09.2024 »
13.07.2023 »
11.07.2023 »
07.07.2023 »
06.07.2023 »
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: