ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Строител: Ако парите за стадионите ги обърнем в улици и булеварди, хората реално ще получат продукт
Автор: Диана Бикова 17:29 / 09.08.2024Коментари (11)21672
©
До дни отсечката на бул. "Александър Стамболийски“ от кръстовището с магазин "Рила“ до ул. "Братя Бъкстон“ ще бъде асфалтирана и ще бъде пусната на биндер за движение на автомобили, съобщи в интервю за Plovdiv24.bg Бончо Бонев, управител на строителната фирма "Парсек груп“, която извършва реконструкцията.

Новоасфалтираната отсечка е част от големия проект на "ВиК – Пловдив“ за изграждане на Южен обходен колектор. Обектът е разделен на 4 етапа, като в момента се работи в първия, най-големия с дължина 6,5 километра. Прави се канализация и водопровод в участъка от "Пещерско шосе“ до "Кукленско шосе“.

"Обектът е готов на около 75%. До края на годината ще бъде изцяло изграден, а в началото на новата година ще бъдат възстановени настилките. Зависи от времето дали ще бъде януари, февруари или март, но със сигурност ще има изградена подземна инфраструктура“ – посочи Бонев.

Към днешна дата настилките са възстановени на половината "Александър Стамболийски“, над 70 процента на "Петър Стоев“, "Модър – Царевец“ работи. Би трябвало да няма затруднения след края на годината да няма затруднения за гражданите, смята той.

Фирмата няма ангажимент да прави разширение или реконструкция на бул. "Александър Стамболийски“, а само подмяна на канализационната и водопроводна мрежа. Това е и причината от едната страна да се поставят нови бордюри, а от другата да са старите. "Де факто, ние възстановяваме това, което сме разрушили по време на изграждането на канализационната и водопроводна мрежа“ – коментира Бонев.

Строителството на Южния обходен колектор е сложен процес, на първо място, защото се прави канализация с Ф3000 – диаметър три метра, в който може да ходи възможно най-високият човек. Такива тръби досега в България не са слагани, което пък е свързано със специфична механизация, която фирмата е закупила и докарала на обекта.

Работата в градски условия, с минимални затруднения за гражданите, е другият сложен елемент. Булевардът не е бил затворен от край до край и да работят едновременно няколко екипа, както би трябвало при нормален проект, а са работили само три. Изпълнението в участъка на пробива "Модър – Царевец“ също е създало немалко затруднения, припомня Бонев. Там "Парсек груп“ е работила с друг изпълнител, и двете фирми имали свой проект, някои неща не били съгласувани, заплащането било по различен начин, което отнемало време за координация и усложнявало работния процес.

Не на последно място поставя изискванията на общината да работят в по-малки участъци и по-бързо да се завършват. "Дали участъкът е 100, 200 или 300 метра – технологичното време за завършване е едно и също. А и не можеш на всеки сто метра да правиш асфалт, защото трябва да има и някаква завършеност, не си го представяме да стане като кръпки“ – обясни строителят.

Намерението на община Пловдив да не затваря сега "Пещерско шосе“, а догодина, ще затрудни допълнително работата на "Парсек груп“, защото е свързано с мобилизация и демобилизация на хора, както и с предаване на обекта. "Ние не можем да предадем нещо, което е готово на 99%. Трябва да е готово на 100% и да го въведем в експлоатация“ – каза Бонев.

В момента колекторът е изграден до пресечката с ул. "Бряст“ и остават около 100 метра до "Пещерско шосе“, което означава че следващия месец ще бъде изпълнено. В самото кръстовище обаче строителите имат около 2 месеца работа – да се направи шахта и да се изгради връзка с водопровод и канализация, която да приеме цялата вода от "Пещерско шосе“ в посока ул. "Царевец“, "Модър“, "Александър Стамболийски“ и да стигне до Пречиствателната станция.

Много неща "от кухнята“, свързани с Южния обходен колектор, остават скрити за гражданите. Сред тях са трудните условия след ковид, войната в Украйна, съгласуването и одобрението на всяка стъпка на работа. Смята, че е най-добре да се види готовият продукт.

В интервюто коментираме и какъв би бил основният проблем във връзка с бурното строителство в Пловдив. "Трябва да се мисли преди всичко за инфраструктурата, защото тя носи след себе си удобствата на хората. Неправилно е според мен да се мисли за мегаломански проекти, примерно, като стадионите. Това са 100-150-200 милиона лева, които, ако ги обърнем в улици и булеварди, са 20 улици. Така и фирмите ще имат работа, и гражданите ще получат продукт“ – коментира той.

Според Бонев, общината трябва да има ясна концепция за развитието на града и тя да не се сменя при смяна на управлението. Като пример разискваме проблемите с наземната и подземната инфраструктура на кварталите "Остромила“ и "Беломорски“, които могат да се решат с планиране, проектиране и готова проектна документация.

Строителният сектор ще продължи да се развива, което от своя страна води и съответните проблеми, прогнозира той. "Ние все повече изпитваме остра нужда от квалифицирани кадри – инженери, техници, архитекти. Справяме се, сега имаме работници от Узбекистан и преминаваме през тези проблеми“ – сподели Бонев. Поставил си е постижими цели - да се запази колективът, да работят качествено и в срок и, когото погледне назад във времето, да не се срамува от направеното, а да изпитва гордост.

Цялото интервю гледайте в прикаченото видео!



Още по темата: общо новини по темата: 159
25.11.2024 »
22.11.2024 »
21.11.2024 »
21.11.2024 »
20.11.2024 »
20.11.2024 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Бончо,измекяр ти не участва ли за стадионите
0
 
 
Всичко свършва с първата авария на ВиК, понякога още в първата година на новия асфалт...
0
 
 
По прост и нагъл от този Бончо не съм срещал!Боко ? го натпесе на Пловдив за да крадът заедно!!!
+2
 
 
Ама то магазин Рила си е на Братя Бъкстон. Явно културно ни казват, че асфалтираната дължина ще е 0. Надявам се и пари да не вземат за тая кръгла нула.
+3
 
 
Да си спомним, че същата фирма Парсек груп още работи по ремонта на ул. "Даме Груев" и след като няма никакви санкции, много ясно, че ще продължава "работа" по същия начин - Да лежим, да се мотаме, да ни увеличават бюджета, да ми търпят некадърието. Но всичко минава, в общината и възложителя държавното В и К са пълни некадърници, взимат си заплатите, ваучерите за храна, отпуските плюс допълнителните дни, защото членуват в синдикална организация и подписват и плащат на Бончо, за да ръси тъпотии. И Бончо е голям строител - леко конструктор за 12+ години не може да нареди
0
 
 
Бончо , смени си очилата , явно си недоскив сега ...кат те гледам , физическото си го пропускал в училище !
0
 
 
Не познавам Бончо, нито фирмата, но "Ако парите за стадионите ги обърнем в улици и булеварди, хората реално ще получат продукт". Много точен коментар. За стадиони и спортни зали стотици милиони вместо да се инвестира в инфраструктура и обществен транспорт.
0
 
 
До дни отсечката на бул. "Александър Стамболийски“ от кръстовището с магазин "Рила“ до ул. "Братя Бъкстон“ ще бъде асфалтирана и ще бъде пусната... Магазин "Рила" е на "Братя Бъкстон". То голяма хвалба. Излиза, че ще асфалтират кръстовището. И кво? И къде си виждал 3 метра човек, та да минавал и по тръбите? Тоа пич е изтрещял.
+1
 
 
Бончо да си гледа обекта вместо да споделя философията си. Питат го защо толкова бавно става всичко, той дава акъл на общината да не правели стадиони, за да имало повече работа за фирмите. Не бях чувал, че стадиони и спортни зали не се правят от фирми, а от пенсионери след сериалите вечер. А това че войната в Украйна пречелс да се отвори Ал. Стамболийски по-бързо по-добре да не се коментира.
0
 
 
Абсолютно вярно, дават се луди пари за съоражения на които се радват шепа хора - стадиони, зали, не стига че са платени от нас но и като идем плащаме билет. А ние всички ползваме улици, тротоари, водопровод, канализация, за тях парите все не стигат.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: