ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Студенти от Техническия университет симулират авиокатастрофи | ||||||
| ||||||
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си. За симулацията се използват специални софтуерни програми, които създават обстановка, близка до реалността. Разбира се ние симулираме онези самолетни катастрофи, за които вече има пълна информация, обяснява доц. Зафиров. Сегашните авиокатастрофи ще бъдат "качени" на студентските компютри едва след няколко години, прогнозира той. "Като инженери ние знаем, че няма идеален самолет, но това не пречи да опитваме да го проектираме,", коментира доц. Зафиров. Понятието "човешка грешка" при авиокатастрофите най-често се свързва с пилотите, но хората, които проектират самолети и хората, които ги поддържат, също грешат, обяснява преподавателят по авиостроене. Един класически пример на проектантска грешка е т.нар. "умората на материала", заради която има катастрофи на доста самолети. Бъдещите авиостроители научават още от студентската скамейка, че трябва да залагат на изпитани решения и принципи, като например минимум двойно подсигуряване на най-важните механизми и уреди на самолета. "Това че един инженер има диплома все още е само начало, в производството и поддръжката на самолетите има високи фирмени стандарти, на които завършващите при нас ще продължават да се учат", обяснява доц. Димо Зафиров. Едва тогава те ще имат право да произвеждат или обслужват определен тип самолет. Самолетостроителите, които завършват в Пловдивския филиал на Техническия университет, са обучени още как да елиминират грешки при производството и летенето. Все по-често те залагат на автоматизация на управлението на самолета, както и на многостепенен контрол при производството и поддръжката на самолетите. Роботизацията на самолетите е перспективата, над която работим и в момента, обяснява доц. Зафиров. Той е убеден, че следващите 10 години аероботите ще започнат да изместват летците и обучава студентите си и на принципите на аероботиката. В самолетите от гражданската авиация няма парашути за пилотите и пътниците. Няма и катапулти. Защо? Доц. д-р Димо Зафиров: "Основната причина е в това, че катапултите биха оскъпили безкрайно много всеки полет. Да не говорим, че за катапултиране се изискват тренировки, а и претоварването на организма при изстрелване с катапулт е опасно за всеки обикновен човек. Да, във военната авация има катапулти, които могат да спасят пилота. Логиката е, че по време на война има пилотите са най-ценния капитал на авиацията. Така че всяка армия си пази първо пилотите и едва след това - самолетите. Колкото за парашутите - при катастрофа на граждански самолет за тях няма време, те просто ще бъдат безполезни". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 31.07.2014 г.
+1
на 31.07.2014 г.
-1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета