Признаването за инвестиция на нови автобуси и тролеи, независимо че лизингът е за сметка на приватизираната фирма, а не на купувача "Транс сити", е незаконосъобразно, е постановил съдът на 25 май.
На 18 декември 2008-а управляващата коалиция ВМРО, БСП, ДПС, "Атака" реши казуса "Градски транспорт" в полза на мажоритарния му собственик Ангел Батаклиев, който е и червен общински съветник. Така мнозинството разчисти пътя за признаване на покупката на 60 нови автобуса за 13 млн. лв. за вложение на Батаклиев, нищо че лизинговите им вноски се изплащат от "Градски транспорт". Опозицията от ГЕРБ и ДСБ определи акта на ОбС като коледен подарък за милиони, а взетото решение влезе в противоречие със заявлението на Надзорния съвет на ПОАП, че лизинг по такава схема не може да се брои за инвестиция. По онова време шеф на надзорниците беше съветничката от ГЕРБ Дани Каназирева, а през октомври м.г. тя бе сменена на поста от червения адвокат Тодор Кръстев.
"Уморих се да повтарям, че инвестицията следва да е за сметка на купувача, тъй като всеки договор за приватизация съдържа три основни компонента - цена, инвестиция и програма за трудова заетост", заяви в събота Каназирева.
"Съдът има право. Официално не сме получили решението, ще го анализираме", лаконичен бе Тодор Кръстев. "Свикал съм юристите, ще обжалваме пред ВАС в законовия срок", каза шефът на ОбС Илко Илиев. "За Пловдив е по-важно да имаме нови автобуси, особено след трагедията край Ямбол", коментира шефът на левицата в ОбС Николай Радев.
"Като правило всичко, което се прави в "Градски транспорт", е масово потъпкване на нормативната уредба. Става дума за политически чадър над Батаклиев и е крайно време той да бъде свален. Това е уникален случай за нагла политическа корупция", заяви управителят на "Хеброс бус" Веселин Дошков.