Съкращение на 30 служители предвижда новата структура на общинската администрация, която ще бъде внесена за гласуване на сесията на местния парламент, която ще се състои на 3 август, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
"Ще бъдат съкратени предимно кадри в пенсионна възраст, на незаетите сега бройки няма да се назначават хора", обясни главният секретар
Борислав Инчев.
Повечето дирекции се запазват. Първоначално се предвиждаше те да станат отдели, като шефовете им трябваше да си запазят сегашните заплати. В крайна сметка е предпочетен вариантът за премахване или сливане на някои от отделите. От досегашните дирекции отдели ще станат "Екология" и "Административно-наказателна дейност". От сектора по етажна собственост например щял да остане само един служител. Някои от дейностите ще се прехвърлят към новото ОП "Общински инспекторат", което ще извършва всички проверки по спазването на общинските наредби.
Районните кметове не са дали заявки за съкращения при тях, на общинското питане по въпроса са изпратили уведомителни писма как да им бъдат редуцирани разходите за заплати и издръжка. Общинските предприятия също щели да решават сами на базата на намалената им издръжка.
Оптимизацията на структурата се наложи заради намалената от 1 юли държавна субсидия с 15%, което на годишна база прави 30%. Преди тези 30-ина бяха съкратени заместник-кметовете
Руси Панчев и
Красимир Ангелов.