ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Съществуването на летище "Пловдив" е застрашено
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:36 / 24.06.2024Коментари (6)21783
©
Три авиолинии до Пловдив са под въпрос. Това е така заради невнасянето на ежегодните вноски от страна на общините, които са членове на Фонда за развитие на летище "Пловдив" – южната врата на България. По този начин основната му задача да открива и развива нови авиолинии става все по-трудна, а привличането на нови авиокомпании се случва бавно през годините. 

При годишна вноска от 1 лев на жител в община през календарната 2024 година единствено община Хисаря и наскоро присъединената община Садово са извършили плащане на годишната си вноска. Същата ситуация е наблюдавана и през 2023 година по отношение членските вноски във Фонда, когато коректни са били само общините Чепеларе и Хисаря, въпреки договорените нови въздушни линии от и до летище "Пловдив", чието съществуване е застрашено предвид липсата на финансова стабилност. 

Фондът е създаден през 2010 година и благодарение на него са открити съществуващите и до днес средно по 10  полета седмично от Лондон до Пловдив с две различни авиокомпании. След 2013 година обаче всички членове спират да внасят своите вноски и работата на Фонда е била блокирана. 

В същото време обединението от общини в региона на Бургас е факт, а основната им цел - развитие на Югоизточен регион с помощта на редовни целогодишни полети от и до летище "Бургас". Предварителните индикации от учредителното събрание сочат, че първоначалният ресурс на нововъзникналия фонд ще е значителен при годишна вноска от 2 лева на брой жител от всяка община.

Ресурсът ще позволи разгръщане на преговорите за нови редовни полети пред много и различни по вид авиокомпании, които очакват така наречени "стимули", за да започнат операции от летището в Бургас.

Към момента Фондът за развитие на летище "Пловдив" очаква да бъдат възстановени полетите от Манчестър до Пловдив, от ноември да стартират полети от втория по големина английски град Бирмингам, а от началото на следващата година да има и директни полети от южния испански град Малага до Пловдив. Водят се и преговори за разкриване на директни авиолинии от Виена, Мадрид, Брюксел и Марсилия до Пловдив. 

"Желанието ни е да има полети до Пловдив от много повече дестинации и преговорите да приключват с успех много по-бързо. Всичко зависи от това дали сегашните членове на Фонда за развитие коректно ще платят членския си внос от 1 лев на жител за година и дали към Фонда ще се присъединят още общини и други частни компании, които подкрепят развитието на региона", заяви изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов, който припомни, че летището е държавно и може да инвестира единствено в подобряване на инфраструктурата, но Фондът е този, който може да развива нови линии. 

Всяка нова дестинация е успешна, когато заедно общини и бизнес намерят начин за представяне на града, курортите и даденостите за туризъм в региона по атрактивен начин.

"Забелязва се тенденция, че в авиационните форуми все по-често участват структури, които представят и промотират регионите като дестинации, за да привлекат вниманието на авиокомпаниите. Това е и успешната формула за привличането на туристи от чужбина в Пловдив и региона.", допълни Дойчин Ангелов.

Интерес има и за полети от Милано, Рим, Кипър, Барселона и Валенсия до Пловдив. 

Към днешна дата във Фонда за развитие членуват общините Пловдив, Смолян, Чепеларе, "Родопи", Сопот, Калояново, Куклен, Хисаря, Съединение, Садово, Брезово, Перущица и три юридически лица, частни дружества – "Пампорово" АД, "Гранд хотел Пловдив", СНЦ Фонд Феникс.


Още по темата: общо новини по темата: 474
19.05.2024 »
04.05.2024 »
26.04.2024 »
24.04.2024 »
17.04.2024 »
14.04.2024 »
предишна страница [ 1/79 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Момчета, не сте прави. Отмина времето, когато летището се подтискаше от софиянци. Сега времената се промениха. Да, има тяхна намеса, но само в мангизите. Ако си спомняте имаше един директор дето си подаде оставката за това, че му вземаха спечелените пари в София. Но...случая с този меринджей не е такъв. Той не може да печели пари. Иска да му дават, независимо кой - хора, общини, партии. И сега като му спрчха кранчето отвсякъде - почна да реве. Ама както се говори, май е пътник. Така става с всеки, който се е навеждал ту на едни, ту на други само заради интереса и изгодата. П.П. еди мърфи - ОК !
0
 
 
До кога Пловдив ще бъде наведен слуга на София. Едното летище било близко до другото. Варна и Бургас като са на 90 км, това пречи ли и двете летища да работят активно. Само област Пловдив е над 750 хил човека.....Докато пловдвиските политици ще се навеждат на София ?
+2
 
 
Хаосът за летище Пловдив е “държавна” политика. Едва ли ще допуснат тук да стане голямо модерно летище. В София ще кацат само пернишки имигранти, ако тук има адекватно летище. В момента е пародия.
0
 
 
Еее, писна ми вече от тоя меринджей. Все другите му виновни, че летището е в упадък. А като ходи на екскурзии на държавни разноски постоянно се хвали колко велики работи е договорил. Да, ама не! До сега откакто е там, никаква не я е свършил. Ааа, само с Пегасус, ама от ден до пладне, защото толкова му е акъла при сключването на договора. Ама що скоропостижно спряха, не знаел, хаха, смешник. Колкото до Ryanair, дето се хвали с Манчестер и Бирмингам, изобщо не му вярвайте. Той няма никакъв принос за пускането на тези линии. И не очаквайте Италия, Испания или докъдето ви обещава. За което, разбира се пак няма да е виновен. Евала поне, че е щедър на обещания. Лошото е, че все още има хора, които му вярват.
+1
 
 
не съм чувал летище в света да работи на загуба-напротив добре си печелят-само нашите хрантутници чакат някой да им даде по левче на жител та да можели да се развиват-вие ако можехте нямаше да сте на държавна работа
0
 
 
Едно и също от години. Локумите на едни и същи галфони ,начело на летището ,които работата им е да дрънкат едно и също. Ами ,като има интерес що не разкриват линиите бе. Уж има интерес ,а чакат стимули! И на кой е интереса в случая ?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Лека атлетика - подготовка и състезания
50-ото Народно събрание
Променят визията на Центъра - правят го още по-хубав
Проблеми между шофьори от масовия транспорт и пътници
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: