Обществено обсъждане за цената и преференциите на картите за градския транспорт, които да влязат в сила от следващата година, поискаха на днешната общинска сесия съветници и от ГЕРБ, и от БСП, и от ВМРО. Те не приеха предложената от избрана на предишно заседание работна група нова методика и с гласуване отложиха гледането на важния за мнозина пловдивчани въпрос за друг път, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Трябва да се чуе и мнението на гражданите по въпроса. А за цената на билетчето дали да стане 1 лев от 1 ноември, няма защо да бъдат питани общинските съветници, това си е правомощие на кмета, който подписва заповедта", коментира Дани Каназирева.
"Губим технологично време. Трябва да има предварителна яснота какво точно ще утвърдят общинските съветници, за да се направят нужните разчети. Ако не сме готови навреме, картите може да закъснеят и тогава от 1 януари всеки ще плаща по левче за билет", предупреди заместник-кметът Александър Константинов, който беше внесъл предложението.
От 1 ноември билетчето за градския транспорт ще стане 1 лев, както пръв Plovdiv24.bg съобщи. Все още тази разпоредба е в правомощията на кмета. Работната група беше обсъдила вариант за преференциите, които ще бъдат ползвани при издаването на карти догодина. Очакваше се, че той може би ще бъде стопиран на тази сесия, тъй като на заключителното й заседание отсъстваха представителите на БСП, ГЕРБ и Атака.
Съобразявайки се със закона и след договорености с превозвачите, администрацията предлага едномесечна карта по една линия от началото на следващата година да струва 28 лева. С преференции ще могат да се ползват ученици, студенти, пенсионери и граждани с над 90% инвалидност, които ще заплащат по 13 лева, а общината ще дотира картите им с по 15 лева. Като се има предвид, че 80 хиляди от общо 110-те хиляди души, които сега ползват карти, са с преференции, при новите условия общината ще трябва да задели с 50% повече от своя бюджет за компенсации и вместо 3 ще заплаща 4,5 милиона лева. Притежателите на карти няма да купуват обаче билетчета.
"Това е възможното икономически разумно, което е в състояние да направи общината за пътуващите в градския транспорт. На учащите се дори би им излизало по-евтино отколкото допълнително да купуват билетчета по 40 стотинки. Ако тръгнем към още по-голямо субсидиране на картите, това би означавало да орежем средствата за други важни социални дейности", смята Константинов.