Създават публичен регистър на жилищните сгради

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
10:09 / 25.08.2009
10966
Във връзка с необходимостта от създаване и поддържане на публичен регистър, всички собствениците на сгради в режим на етажна собственост трябва да свикват Общо събрание до 1 ноември 2009 г., съобщиха от градската управа. Избраният Управител на етажна собственост следва да предостави в районната администрация /по местонахождение на сградата/, коректно попълнено типово заявление, необходимо за вписване на сградата в публичния регистър на гр. Пловдив.

В случай, че Председателят на Управителния съвет или Управителят на етажната собственост не заяви обстоятелствата, които подлежат на вписване в публичния регистър, Законът за управление на етажната собственост предвижда глоба от 100 лв. до 500 лв.

Необходимо е да се направи следното:

І. Свикване на Общо събрание в срок до 6 месеца от влизането в сила на закона за етажната собственост, на което да бъдат взети решения за:

1. Определяне формата на управление и управителните органи (чл.9 от ЗУЕС);

2. Приемане на Правилник на вътрешния ред, съгласно утвърден образец от МРРБ (чл.11, ал.3 от ЗУЕС);

3. Създаване Книга на собствениците по утвърден образец на МРРБ (чл.7 от ЗУЕС).

ІІ. Подаване на заявление по образец за вписване в публичния регистър на сградите в режим на етажна собственост в деловодствата на районните администрации (чл. 44 от ЗУЕС и Наредба №3 от 17.06.2009 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сградите в режим на етажна собственост).

Необходими документи:

1. При управление на етажната собственост от Общо събрание:

1.1 Заявление за вписване в регистъра, утвърдено от Министъра на регионалното развитие и благоустройство, което следва да бъде попълнено от председателя на Управителния съвет или от управителя на етажната собственост след провеждане на Общо събрание на собствениците.

2. При управление на етажната собственост от Сдружение на собствениците:

2.1 Заявление за вписване на Сдружение на собствениците, като се прилагат следните документи:

2.1.1 Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в ЕС;

2.1.2 Копие от протокола на учредителното събрание, заверено от председателя на Управителния съвет (управителя);

2.1.3 Копие от приетото споразумение, заверено от председателя на Управителния съвет (управителя);

2.1.4 Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението (чл. 29 ЗУЕС).

ІІІ. Издаване на технически паспорт за сградата при условията и по реда на Закона за устройство на територията (за съществуващи сгради, които към датата на влизане в сила на закона са въведени в експлоатация - в срок до 31 декември 2012 г.).

 

 


Виж коментарите (0)

Още по темата (20):
06.08.2010 Районните кметове изостават с регистрирането на етажната собственост
12.07.2010 Почти хиляда сгради в "Централен" регистрирани по новия закон
01.06.2010 Пловдив първенец в регистрацията на етажната собственост
25.05.2010 Обмислят промени в Закона за етажната собственост
15.03.2010 Омбудсманът консултира пловдивчани по проблемите на етажната собственост
26.02.2010 Домоуправителите няма да се регистрират като администратори на лични данни
Още новини от Новини от Пловдив:
Пловдив посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 1 и 2 декемв...
Необмислена постъпка на пловдивчанин му коства живота
Кметът на X City, Future Forum Bulgaria: Приоритетите на Пловдив ...
Адвокат: Това масло в Париж струва 3.85 евро, а в Пловдив 12.49 л...
Пускат ток по контактната жп мрежа в Пловдив
В Пловдив разискват създаването на умни градове


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).