© | Стратегическа инициатива за наемане на работници за индустрията в "Тракия икономическа зона" /ТИЗ/ от населени места с висока безработица извън област Пловдив обявиха пет индустриални компании на пресконференция днес в БТА-София. Кампанията започва с Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и Стамболийски и ще продължи с други 15 града в страната и чужбина."Над 5000 работници са необходими на предприятията в ТИЗ през 2017 г.", съобщи инж. Пламен Панчев, председател на "Клъстер Тракия икономическа зона".
В тази цифра се включват приблизително: 600 специалисти с висше образование и 1000 средни специалисти. За да посрещнат растящата нужда от кадри, едни от най-големите инвеститори в страната като "Сенсата Технолоджис България", "АББ България", "Белла България", "Кауфланд България" и "Либхер Хаусгерете - Марица" се обединиха около концепцията за търсене на кадри не само от цялата страна, но и от чужбина.
Инициативата започва с информационна кампания, като свободните позиции в Пловдив се обновяват постоянно. Информационни дни на кариерата са следващата стъпка, като работодателите ще представят както отворени позиции в предприятията си в региона на Пловдив, така и възможностите и условията за трудова миграция и ще могат да се срещнат с местните общности, за да инициират процеса по подбор на персонал.
Първият етап ще обхване следните градове: Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и Стамболийски. Градовете са избрани на база ниво на безработица, налични квалификации у безработните лица и потенциал за преместването им в Пловдив.
"Община Пловдив от своя страна има готовност да осигури достатъчно места в училищата и детските градини за записване на децата при преместване на цели семейства", допълни Стефан Стоянов, заместник-кмет "Образование и бизнес развитие".
"Пловдив се наложи като индустриален лидер в страната и продължава да привлича нови инвестиции от цял свят. Ние в Пловдив работим по различни програми, които подпомагат образователната система, включително програма за дуално обучение, чрез образователно-индустриален борд, инициатива на община Пловдив, Министерство на образованието и науката, "Индъстри Уоч" и "Клъстер Тракия икономическа зона". Целта ни е да помогнем на образователната система да се реформира по-бързо и да подготвим повече квалифицирани кадри. Тези процеси отнемат повече време, затова подкрепяме инициативата за привличане на таланти в региона и сме готови да работим за това".
"В Тракия икономическа зона е изготвен и проект за жилища за индустриални работници", допълни инж. Пламен Панчев.
Програмата цели да насочи вниманието към регион Пловдив и възможностите за работа и живот там. През последните години "Тракия икономическа зона" се превърна в една от големите индустриални зони в Югоизточна Европа. Постоянно навлизащите нови инвеститори имат нужда от допълнителен човешки капитал и от привличане на таланти. Заплащането в редица сектори вече е атрактивно не само за страната, но и за чужбина. Затова вторият етап на кампанията ще обхване Молдова, Украйна, Македония, Северна Гърция и др.
Чавдар Каменов, оперативен мениджър на "Сенсата Технолоджис България", сподели, че компанията има 2800 служители в България в момента, като плановете са броят им да се увеличи до 4000 в следващите години.
"Търсим дългосрочни решения - налага ни се да мислим 5-10-15 години напред", заяви той.
Елза Маркова, изпълнителен директор на "Белла България", изтъкна, че и сега всяка компания има целенасочена политика за кадрите, но ТИЗ ще продължава да се развива, за да привлече един от големите миграционни потоци на работници в страната.
Уве Чирнер, управител на клон Раковски на "AББ България", потвърди, че с 1600 работници в производството на компанията в Пловдив то е от изключително значение за групата в европейски мащаб. Employer Branding, или изграждане на работодателска марка е нещо, в което компанията влага усилия, за да привлече кадри.
"Кауфланд България" оперира чрез 56 обекта в цялата страна, като предстои да открият 10 нови през 2017. Емил Димитров, директор направление "Логистика", изтъкна колко важен за бизнеса на Кауфланд е централният склад в Пловдив, който е оборудван с последна дума на техниката:
"Нашата стратегия е насочена към растеж, и затова подкрепяме инициативата и смятаме, че за изпълнение на нашите стратегически задачи ще можем да успеем, ако работим заедно с всички в ТИЗ."
Григор Ендрев от "Либхер - Хаусгерете Марица" сподели подкрепата си за проекта: "Вярваме в тази инициатива и сме уверени, че общите ни усилия ще доведат до видими резултати". |