Във връзка с материала
"Нов скандал с Титюков! Превел 1 милион лева на фирма за проект, който няма да се реализира“ от 9 януари 2024г. даваме право на отговор на
Георги Титюков:
"Не е вярно твърдението в заглавието, че
Георги Титюков е превел над 1 милион лева на фирма, тъй като нито един заместник-кмет не може да превежда суми на никого. Подписването на платежни нареждания и превеждането на суми обикновено се осъществява от кмета на общината или зам.-кмет Финанси с право на първи подпис и директорите на дирекциите "Счетоводство“ (Главен счетоводител) и "Финансова политика“ (бюджета) с право на втори подпис върху платежните нареждания. Същото може да се случи едва след като през Системата за финансово управление и контрол (СФУК) на Община Пловдив е минало Искане окомплектовано с всички необходими придружаващи го документи. Искането се подписва от 10-ина души – юристи, бюджетари, счетоводители, предварителен контрол и т.н., и се утвърждава от Кмета на Община Пловдив, едва тогава може да се извърши превод.
Не отговаря на истината и твърдението, че за по-малко от месец е избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки, тъй като процедурата е обявена на 24 октомври 2022 година, а договорът е подписан на 16 декември 2022г. или близо 2 месеца по-късно, което е един нормален срок в случай, че няма обжалвания пред КЗК и ВАС.
Причината да не е започнало строителството не е, че средствата са взети от държавата нерегламентирано, а това, че трябва да се изработи комплексен проект по реда на чл.150 от ЗУТ – изработване на ПУП, работни проекти и строителство. За да започне строителството трябва да има издадено и влязло в сила разрешение за строеж и протокол образец 2 за откриване на строителна площадка. За общинския имот на ул. Трапезица № 23 няма влезнал в сила ПУП и такъв трябва да се изработи от фирмата спечелила обществената поръчка, който ПУП ще се обяви на всички съседи (заинтересовани страни), едновременно с изготвянето на работни проекти за обекта, като разрешението за строеж, което се издава от Главния архитект ще е с датата, в която е влезнал в сила ПУП-а.
По общия устройствен план имота е предвиден точно за обществено обслужване и със застрояване с височина 18 метра. Намеренията на Община Пловдив бяха да се построи на половина по ниска офис сграда – три етажа по около 300 кв.м. всеки и подземен паркинг от около 700 кв.м.
Всички аванси, които Община Пловдив предоставя на изпълнители по сключени договори са обезпечени с банкова гаранция или застраховка в полза на Общината, какъвто е и случаят с административната сграда на ул.Трапезица № 23. Авансовото плащане е обезпечено със застрахователна полица № BG050123000001341.
Ето и хронологията:
На 24.10.2022г. е обявена обществена поръчка в електронна среда за "Проектиране, изпълнение на строително-монтажни дейности и извършване на авторски надзор на обект "Административна сграда за обществено обслужване“, находяща се в град Пловдив, ул. "Трапезица“ №23“;
Между Община Пловдив от една страна като Възложител и фирмата спечелила обществената поръчка "ЕЙЧ ЕС БИЗНЕС КЪМПЪНИ" ЕООД от друга страна като Изпълнител, на дата 16.12.2022г. е сключен договор за възлагане на обществена поръчка № 22ДГ-159/16.12.2022г. на стойност 2 411 600 лева без ДДС. По силата на договора трябва да се извърши проектиране, изпълнение на строително-монтажни дейности и авторски надзор на обект Административна сграда за обществено обслужване“, находяща се в град Пловдив, ул."Трапезица“ № 23;
Кметът на Община Пловдив въз основа на Становище от главния архитект на Общината и след заседания на Експертния съвет по устройство на територията (ЕСУТ), със Заповед № 230А-561 от 10.03.2023г. и Заповед 230А-639 от 16.03.2023г. е допуснал "Изготвяне на Комплексен проект за инвестиционна инициатива на част от кв.361-стар по плана на Трета градска част-Пловдив;
Срещу цитираните по-горе заповеди на Кмета на община Пловдив, пред Административен съд Пловдив има депозирана жалба от съседи, въз основа на която е образувано административно дело № 918/2023г. по описа на Административен съд Пловдив, І отделение, ХХV състав, по което дело с Определение № 975/13.04.2023г., Административен съд Пловдив, е оставил без разглеждане депозираната срещу горецитираните Заповеди жалба.
В последствие срещу Определение № 975/13.04.2023г., постановено по административно дело № 918/2023г., на Административен съд Пловдив І отделение, ХХV състав е депозирана жалба до Върховен административен съд, въз основа на която е образувано административно дело № 5184/2023г., по описа на Върховен административен съд, II отделение, по което дело Върховен административен съд с Определение № 8204/28.07.2023г.е оставил в сила Определение № 975 от 13.04.2023 г., постановено по адм. д. № 918/2023 г. по описа на Административен съд Пловдив.
С уведомление изх.№ 23Ф-600/16.08.2023г., Община Пловдив е уведомила строителя, че Заповедта за допускане е влязла в сила едва след приключването на делата и, че вече може да я получи заедно с придружаващите я документи, с цел започване на изпълнение на задълженията по договора – проектиране и строителство;
След получаване на уведомлението за влизане в сила на Заповедта за допускане, изпълнителят е депозирал пред "Водоснабдяване и канализация – град Пловдив“ ЕООД искане за издаване на техническо задание, което да е необходимо за изготвяне на Инвестиционен технически проект, като на дата 12.10.2023г. исканото техническо задание е изготвено.
На дата 27.10.2023г., също така е депозирано искане за проучване с вх.№ 10708922 към "Електроразпределение Юг“ ЕАД, въз основа на което е издадено Становище за присъединяване с № 4597459 от 02.11.2023г.
След съгласуване и взимане на становища от експлоатационните предприятия и компетентните държавни органи - РИОСВ, Пожарната, сектор КАТ -Пътна полиция, изработените ПУП и инвестиционни (работни) проекти по всички части са внесени от строителя за одобрение, обявяване и издаване на разрешение за строеж след като влезе в сила ПУП-а, с входящ номер 23 Ф-7399 от 29.12.2023г. в деловодството на Община Пловдив.
Има голяма вероятност при обявяването на ПУП-а да постъпят нови жалби първо пред ЕСУТ, после пред Административен съд Пловдив и на края пред Върховен административен съд София, от живущи в съседство, тъй като в момента теренът не е ограден и се ползва за свободно паркиране, което означава, че стартирането на същинските строително-монтажни работи може да се забави със 7-8 месеца от съдебните процедури.
След построяването и, административната сграда е предвидена да се ползва от Социална услуга "Асистентска подкрепа“. Социалната услуга се явява работодател и администрира личните асистенти по Закона за личната помощ и социалните асистенти по Закона за социалните услуги. Личните асистенти, които се грижат за хора в неравностойно положение с Експертно решение на ТЕЛК със 70 и над 70% с чужда помощ са около 3 000 (три хиляди) души служители, обикновено роднини на човека в нужда, и още толкова обгрижвани лица.
Социалните асистенти са около 400 души, които пък полагат грижи за над 1 000 (хиляда) души възрастни хора. Служителите, които администрират този процес са около 25 човека и са разделени на три адреса, като целта на Община Пловдив е била да има една сграда, в която да се съберат за улеснение на работния процес".