"
В Пловдив има няколко булеварда, които са с ограничение 50 км/ч. Това дава много усмивки на катаджиите и нерви на нас - водачите", пише на редакционната поща на
Plovdiv24.bg наш читател.
Интересната идея на пловдивчанина става ясна от следващите редове на неговото писмо:
"Засилил си се примерно към "Метро". Път - мечта. Две платна, три ленти във всяко, практическа липса на пресичащи хора и ... ограничение 50 км/ч. И без да искаш, помагаш на мързеливото щастие на проверяващите органи от пътна полиция. Същата работа е и Асеновградско шосе от "Мебелна къща.
Ако г-н Славчо Атанасов вземе за пример "Цариградско шосе" в София или пътят за Созопол (от Бургас) и сложи на горните два пловдивски участъка ограничение 80 км/ч, със сигурност ще мотивира пътна полиция да всява респект на опасните участъци и ще докара усмивки по лицата на шофиращите".
Plovdiv24.bg се зае да проучи има ли наистина възможност да се премахне ограничението от 50 км/ч на тези два големи пловдивски булеварда и по примера, посочен от нашия читател, допустимата скорост там да бъде 80 км/ч. За целта се свърза с зам.-кмета на община Пловдив по младежка политика и спорт, Георги Титюков, в чийто ресор влиза и "Обществен ред и сигурност" .
"Принципно не може, защото тези два булеварда не отговарят на законовите изисквания, т.е., за да се увеличи ограничението на повече от 50 км/ч, не трябва да има пешеходни пресичания. Противоположен е случаят с Цариградско шосе в София, където никъде няма въпросните пешеходни пресичания и затова там ограничение от 80 км/ч е реално", категоричен беше Титюков.
Той допълни, че още когато му е прехвърлен този ресор, е проучвал въпроса, но е установил, че ограниченията по бул."Санкт Петербург" (булеварда пред Метро) и Асеновградско шосе не могат да бъдат променени.
Предлагаме ви и извадката от ЗДвП (Закона за движението по пътищата), касаеща точно правилата за движение по въпросните два булеварда:
По бул."Санкт Петербург" максимално разрешената скорост за движение в населено място, съгласно чл.21 от ЗДвП е 50 км/ч., въпреки, че булеварда е от 2-ри клас и максимално допустимата проектна скорост е 70 км/ч., съгласно Наредба №2 от 29.06.2004г. на МРРБ за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии (обн.,ДВ,бр.86 от 01.10.2004г.).
Съгласно чл.14, ал.2 от същата Наредба се допуска разрешената скорост да бъде намалявана във връзка с безопасността на движението, в случая, наличие на пешеходни преходи на едно ниво и регистрирани голям брой ПТП с тежко пострадали пешеходци.
За Асеновградско шосе има въведена двустранна временна организация на движението в участъка от бул."Цар Симеон" до края на населеното място във връзка с укрепването на надлеза, с ограничаване на скоростта до 50 км/ч и същата още е в действие до приемането на обекта.
През зимните месеци скоростта на движението по надлеза се ограничава до 30 км/ч във връзка с евентуалното заледяване в този участък. Освен това, има и пешеходен преход при поделението на инженерни войски и обособен изход от поделението.
Въпреки всичко горепосочено обаче, зам. кмета Георги Титюков каза, че след като има желаещи да се премахнат ограниченията в скоростта по въпросните два булеварда, ще постави въпросът пред Експертния съвет по безопасност на движението.
От пресцентъра на Областната дирекция на МВР-Пловдив, обясниха за Plovdiv24.bg, че те само съблюдават за спазването на законовите норми, които Общинският съвет на Пловдив приема.