ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Титюков: Ограниченията от 50 км/ч в града не могат да отпаднат, поставям въпроса на Експертен съвет
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:40 / 15.05.2011Коментари (39)12551
© Plovdiv24.bg
.
"В Пловдив има няколко булеварда, които са с ограничение 50 км/ч. Това дава много усмивки на катаджиите и нерви на нас - водачите", пише на редакционната поща на Plovdiv24.bg наш читател.

Интересната идея на пловдивчанина става ясна от следващите редове на неговото писмо:

"Засилил си се примерно към "Метро". Път - мечта. Две платна, три ленти във всяко, практическа липса на пресичащи хора и ... ограничение 50 км/ч. И без да искаш, помагаш на мързеливото щастие на проверяващите органи от пътна полиция. Същата работа е и Асеновградско шосе от "Мебелна къща.

Ако г-н Славчо Атанасов вземе за пример "Цариградско шосе" в София или пътят за Созопол (от Бургас) и сложи на горните два пловдивски участъка ограничение 80 км/ч, със сигурност ще мотивира пътна полиция да всява респект на опасните участъци и ще докара усмивки по лицата на шофиращите".

Plovdiv24.bg се зае да проучи има ли наистина възможност да се премахне ограничението от 50 км/ч на тези два големи пловдивски булеварда и по примера, посочен от нашия читател, допустимата скорост там да бъде 80 км/ч. За целта се свърза с зам.-кмета на община Пловдив по младежка политика и спорт, Георги Титюков, в чийто ресор влиза и "Обществен ред и сигурност" .

"Принципно не може, защото тези два булеварда не отговарят на законовите изисквания, т.е., за да се увеличи ограничението на повече от 50 км/ч, не трябва да има пешеходни пресичания. Противоположен е случаят с Цариградско шосе в София, където никъде няма въпросните пешеходни пресичания и затова там ограничение от 80 км/ч е реално", категоричен беше Титюков.

Той допълни, че още когато му е прехвърлен този ресор, е проучвал въпроса, но е установил, че ограниченията по бул."Санкт Петербург" (булеварда пред Метро) и Асеновградско шосе не могат да бъдат променени.

Предлагаме ви и извадката от ЗДвП (Закона за движението по пътищата), касаеща точно правилата за движение по въпросните два булеварда:

По бул."Санкт Петербург" максимално разрешената скорост за движение в населено място, съгласно чл.21 от ЗДвП е 50 км/ч., въпреки, че булеварда е от 2-ри клас и максимално допустимата проектна скорост е 70 км/ч., съгласно Наредба №2 от 29.06.2004г. на МРРБ за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии (обн.,ДВ,бр.86 от 01.10.2004г.).

Съгласно чл.14, ал.2 от същата Наредба се допуска разрешената скорост да бъде намалявана във връзка с безопасността на движението, в случая, наличие на пешеходни преходи на едно ниво и регистрирани голям брой ПТП с тежко пострадали пешеходци.

За Асеновградско шосе има въведена двустранна временна организация на движението в участъка от бул."Цар Симеон" до края на населеното място във връзка с укрепването на надлеза, с ограничаване на скоростта до 50 км/ч и същата още е в действие до приемането на обекта.

През зимните месеци скоростта на движението по надлеза се ограничава до 30 км/ч във връзка с евентуалното заледяване в този участък. Освен това, има и пешеходен преход при поделението на инженерни войски и обособен изход от поделението.

Въпреки всичко горепосочено обаче, зам. кмета Георги Титюков каза, че след като има желаещи да се премахнат ограниченията в скоростта по въпросните два булеварда, ще постави въпросът пред Експертния съвет по безопасност на движението.

От пресцентъра на Областната дирекция на МВР-Пловдив, обясниха за Plovdiv24.bg, че те само съблюдават за спазването на законовите норми, които Общинският съвет на Пловдив приема.



Още по темата: общо новини по темата: 1
06.11.2013 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Hristo Sredev
премахни филтъра

+4
 
 
и аз досега се чудех защо е такова ограничението, но действително има пешеходни пътеки, колкото и рядко да се ползват и трябва да има време за реакция от страна на шофьорите, така че правилно са го решили. и без това целия булевард се минава за не повече от 5 мин. дали ще са 3 или 5, никoй няма да умре за 2 мин повече
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Избори в САЩ
51-ото Народно събрание
Тенис от Пловдив и региона
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: